Hi! Welcome Back and Stay Tune! Jika Mahu Kulit Cantik, Mandi Pukul 5 Pagi – Kajian - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Jika Mahu Kulit Cantik, Mandi Pukul 5 Pagi – Kajian

Selain faktor pemakanan, banyak faktor yang boleh membantu mencantikkan kulit anda. Selain perlu menjaga pemakanan, mandi seawal pukul 5 pagi turut membantu dalam mencantikkan kulit anda.

Menurut kajian, kandungan gas ozon pada waktu pagi lebih tinggi dari waktu lain. Tahukah anda, gas ozon sangat penting untuk tubuh badan manusia? Disebabkan itu orang tua selalu berpesan, anak dara perlu bangun awal dan bersiap pada awal pagi.

Sebenarnya apa yang dikatakan itu ada yang tersirat, rupa-rupanya untuk menjadikan kulit anda sentiasa nampak segar dan cantik, anda perlu bangun seawal pagi dan bersihkan badan supaya badan anda rasa lebih segar.

Sebab itu jika anda lihat, ibu bapa, atuk dan nenek kita masih cergas walaupun sudah berusia. Tidak seperti orang zaman sekarang, bangun terlalu lewat dan menyebabkan bdan mudah lesu.

Jika anda mandi sebelum waktu subuh, ia bukan sahaja membersihkan malah memberikan kesegaran dan manfaat untuk tubuh badan anda. Ini antara manfaat jika anda amalkan mandi sebelum waktu subuh!

Melancarkan peredaran darah

Jika peredaran darah lancar, tubuh badan akan jadi lebih sihat dan bertenaga. Malah anda juga boleh melakukan aktiviti seharian tanpa rasa letih.

Kulit lebih halus dan lembut

Jika anda ada masalah ‘mata panda’, amalkan mandi menggunakan air sejuk setiap pagi. Mandi awal pagi membuatkan kuku lebih sihat dan kulit lebih lembut dan halus.

Meningkatkan kesuburan

Kesihatan tubuh badan manusia akan mendapat reaksi positif apabila mandi waktu pagi. Ia dapat meningkatkan hormon testosteron pada lelaki dan hormon estrogen wanita.

Mengurangkan risiko darah tinggi

Kajian mendedahkan, mandi air sejuk di waktu pagi mengurangkan risiko darah tinggi. Bukan itu saja, tubuh juga bebas dari penyakit berbahaya lain.

Mengurangkan stress

Air sejuk melancarkan peredaran darah setelah tidur 8 jam. Jika anda alami tekanan, duduk di bawah air pancuran untuk melegakan rasa tegang tersebut.

Meningkatkan sel darah putih

Mandi air sejuk meningkatkan sel darah putih di dalam tubuh badan. Apabila sel darah putih banyak, tubuh lebih kebal dan tidak mudah dijangkiti sebarang penyakit.

Sumber: Hanasuva.com

The post Jika Mahu Kulit Cantik, Mandi Pukul 5 Pagi – Kajian appeared first on Aliff Channel.



✍ Sumber Pautan : ☕ Tahukah Anda Rakyat Malaysia?

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2ldJooW

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.