Hi! Welcome Back and Stay Tune! PDRM Siap Sedia Hadapi PRU14 - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

PDRM Siap Sedia Hadapi PRU14


KUALA LUMPUR – Polis Diraja Malaysia (PDRM) kini dalam kesiapsiagaan tinggi bagi menghadapi sebarang cabaran pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) akan datang.

Pengarah Jabatan Keselamatan Dalam Negeri dan Ketenteraman Awam (KDNKA), Datuk Seri Zulkifli Abdullah berkata anggota pasukan itu sudah melakukan pelbagai persediaan termasuk menjalani lima fasa latihan amal pra PRU14 di seluruh negara bagi memastikan kesiapsiagaan pasukan itu berada di tahap terbaik.

Beliau berkata latihan melibatkan lima fasa itu meliputi kesediaan sebelum pembubaran Parlimen, semasa penamaan calon, tempoh berkempen, hari pengundian dan kiraan undi serta pasca pilihan raya.

“PDRM mempunyai 130,000 anggota yang akan ditempatkan di seluruh negara sepanjang proses PRU dijalankan dan jumlah itu mencukupi bagi membantu Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) untuk pastikan kawasan terlibat dalam keadaan terbaik,” katanya selepas menyaksikan Latihan Amal PRU14 di sini semalam.

Di SELANGOR, sebanyak 276 anggota dari ibu pejabat polis daerah-daerah seluruh Selangor melaksanakan demonstrasi latihan semasa hari keputusan pilihan raya diumumkan yang diadakan di Jalan Dewan, Sabak Bernam.

Timbalan Ketua Polis Selangor Datuk Ab Rashid Ab Wahab berkata ini kerana pelbagai perancangan dan latihan khususnya berkaitan perjalanan PRU telah, sedang dan akan terus dilaksanakan pihaknya dari semasa ke semasa.

Di KELANTAN, Ketua Polis Daerah Kota Bharu ACP Ismail Mat Sidik berkata pihaknya menjalankan senario latihan berkenaan di Kompleks Kota Darul Naim yang menjadi pusat pentadbiran kerajaan negeri pada masa ini.

Beliau berkata senario latihan itu berdasarkan situasi menangani kumpulan penyokong daripada parti yang menang mahu ‘merampas’ pusat pemerintahan negeri, namun dihalang penyokong parti yang kalah.

Latihan simulasi sama turut diadakan di Negeri Sembilan, Terengganu, Kedah, Perak dan Johor bagi menguji kesiapsiagaan pasukan dan kebolehan logistik pasukan berkenaan dalam mendepani cabaran sebenar. – BERNAMA


✍ Sumber Pautan : ☕ SARAWAKIANA

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2BkpY9z

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.