Hi! Welcome Back and Stay Tune! Air Tebu Dapat Turunkan Berat Badan - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Air Tebu Dapat Turunkan Berat Badan

Tidak sukar untuk mencari penjual air tebu di sekitar rumah. Rasanya yang manis tanpa tambahan gula dan harganya yang berpatutan membuatkan ramai orang menyukainya.

Selain menghilangkan dahaga, jus tebu dipercayai menurunkan berat badan.Jumlah kalori dalam 100 gram air tebu hanyalah sekitar 270 kalori.

Megolah dari laman Boldsky, air rotan tidak mempunyai lemak dan pemanisnya adalah semulajadi. Usah bimbang tentang kalori yang masuk dalam badan akan berlebihan.

Bukan itu sahaja, tebu yang dimakan mempunyai serat yang tinggi. Malah, dikatakan, boleh memenuhi 52 peratus pengambilan serat harian kita.

Seperti yang diketahui, serat membantu seseorang dalam menjalankan program penurunan berat badan. Dengan serat yang cukup, anda rasa kenyang ebih lama dan mencegah makan secara berlebihan.

Air tebu adalah sama seperti yogurt yang boleh meningkatkan kesihatan usus. Sistem pencernaan dan usus sihat yang berkaitan dengan penurunan berat badan, menurut sistem perubatan tradisional Ayurveda.

Minuman tenaga

Air tebu yang memasuki badan dapat meningkatkan pergerakan usus, melegakan sembelit, merawat sakit perut untuk menjaga sistem pencernaan yang sihat.

Kemudian, salah satu perkara yang menghambat proses kehilangan berat badan adalah masalah keradangan.

Keradangan akan menghalang seseorang daripada mencapai penurunan berat badan yang optimum walaupun mengikuti diet yang ketat dan berolahraga secara teratur.

Oleh itu, anda harus mula minum jus tebu untuk membantu menghalang keradangan kerana ia mengandungi sifat anti-radang.

Walaupun jus tebu mengandungi gula, tubuh memerlukan glukosa untuk berjalan dengan baik. Ia memberikan rangsangan tenaga segera kepada tubuh, terutamanya apabila bersenam.

Minum air tebu daripada minuman sukan tidak hanya akan meningkatkan tenaga anda tetapi juga akan membina ketahanan dan stamina anda.

The post Air Tebu Dapat Turunkan Berat Badan appeared first on Aliff Channel.



✍ Sumber Pautan : ☕ Tahukah Anda Rakyat Malaysia?

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : https://ift.tt/2Geb8T4

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.