Hi! Welcome Back and Stay Tune! DAP terperangkap dalam tindakannya sendiri untuk menggunakan logo PKR – Mohamad Hasan - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

DAP terperangkap dalam tindakannya sendiri untuk menggunakan logo PKR – Mohamad Hasan


Tulisan asal oleh:
Malaysia Today, 7 Mei 2018

(NST) - Tindakan DAP untuk menggunakan logo PKR dalam Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU14) kini kembali menggigitnya.

Pengerusi Barisan Nasional (BN) Negeri Sembilan, Datuk Seri Mohamad Hasan, berkata penggunaan logo PKR sepanjang kempen telah menyebabkan kekeliruan di kalangan penyokong DAP.

"Ini telah mendorong DAP menggunakan kedua-dua logo DAP dan PKR. DAP pada mulanya menggunakan logo parti PKR untuk menipu pengundi Melayu, tetapi itu sebaliknya menyebabkan kekeliruan di kalangan penyokong Cina.

"Saya diberitahu bahawa DAP telah memutuskan untuk menggunakan benderanya sendiri dalam ceramah. Saya rasa Lim Kit Siang (daripada DAP) telah mula menyesali keputusan awal parti (untuk menggunakan bendera PKR). Beliau ingat pengundi Cina sudah dalam genggamannya.

"Mereka di kawasan bandar mungkin memahami alasan di sebalik penggunaan logo PKR, tetapi ramai yang lain mungkin hairan dengan langkah itu," katanya kepada pemberita selepas menghadiri pertemuan bersama penduduk di Taman Ampangan di sini.

Mohamad berkata tindakan DAP menggunakan logonya sendiri di ceramah dan program melanggar peraturan Suruhanjaya Pilihanraya.

"Parti pembangkang tidak sepatutnya menggunakan bendera selain daripada bendera PKR.

"Mereka (pihak pembangkang) telah jatuh ke dalam perangkap mereka sendiri," katanya.

Lim dikatakan telah mengambil risiko dengan mengarahkan jentera pilihan raya untuk mengedarkan bahan dengan kedua-dua logo DAP dan PKR semasa kempen.

Pengasas DAP Dr Chen Man Hin dilaporkan menyuarakan rasa tidak puas hati terhadap keputusan awal parti itu untuk berkempen tanpa logo Roketnya.

Turut hadir ialah calon BN bagi kawasan Ampangan, Datuk Abu Ubaidah Redza dan Lenggeng, Mazalan Maarop.

Link asal artikel:
https://ift.tt/2FTygpU


✍ Sumber Pautan : ☕ SARAWAKIANA

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : https://ift.tt/2KLbVOY

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.