Hi! Welcome Back and Stay Tune! Hanya 3 Negara Sifar Hutang - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Hanya 3 Negara Sifar Hutang


Tulisan asal oleh:
Eric See-To, Facebook Eric See-To, 8 Mei 2018

Sesetengah orang mengatakan bahawa Malaysia tidak sepatutnya mempunyai sebarang hutang kerajaan.

Daripada 237 buah negara di dunia, hanya tiga negara yang mempunyai sifar hutang kerajaan - Macau, Brunei dan Timor Leste.

Anda boleh tinggal di sebuah bandar kecil yang sepenuhnya hidup kerana kasino dan perjudian, sebuah bandar kecil yang tidak mempunyai demokrasi dan sangat kaya dengan minyak atau Timor-Leste.

Malaysia kini berada di tangga ke-95 dengan nisbah hutang kepada KDNK tertinggi daripada 207 negara - jadi 94 negara lain perlu muflis terlebih dahulu sebelum Malaysia.

Oleh kerana defisit kita yang semakin baik, yang mana adalah yang paling rendah dalam 20 tahun, kedudukan Malaysia mungkin akan bertambah baik daripada tempat ke-95 dalam semakan senarai ini yang seterusnya.

Dari senarai ini, anda akan menyedari bahawa secara amnya lebih maju sesebuah negara itu, semakin tinggi hutang kepada KDNK mereka kerana itulah bagaimana mereka membangunkan negara mereka - dengan memanfaatkan hutang.

Juga, pada umumnya negara-negara dengan nisbah hutang kepada KDNK yang paling rendah kebanyakannya adalah negara-negara yang kurang maju atau negara yang dilanda perang dan tidak dapat meminjam.

Jadi jangan percaya dengan propaganda Pakatan bahawa hutang negara kita adalah tinggi atau kita akan muflis. Kita tidak berhutang kepada Bank Dunia dan IMF.

Satu-satunya orang di dunia ini yang mengatakan bahawa kita berisiko akan muflis adalah Pakatan dan penyokong mereka. Institusi dan pakar yang betul seperti Bank Dunia, IMF, agensi penarafan kredit antarabangsa dan bank antarabangsa semuanya mengatakan bahawa Malaysia sedang menunjukkan prestasi yang baik dan semakin bertambah baik.

https://ift.tt/2FUtRCZ

https://ift.tt/Sx0GGW

Link asal artikel:
https://ift.tt/2vcJqE8


✍ Sumber Pautan : ☕ SARAWAKIANA

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : https://ift.tt/2FT9wxV

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.