Hi! Welcome Back and Stay Tune! Saya Bangga Jadi Sebahagian Daripada Sejarah – Khairy - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Saya Bangga Jadi Sebahagian Daripada Sejarah – Khairy

KUALA LUMPUR: Timbalan Ketua UMNO Bahagian Rembau, Khairy Jamaluddin, memilih untuk berjiwa besar di sebalik kegagalannya dalam persaingan merebut jawatan Presiden UMNO dalam pemilihan parti kali ini.

Walaupun tewas, beliau melihat pertandingan itu sebagai satu keterbukaan baharu dalam UMNO yang menyaksikan jawatan tertinggi parti dipertandingkan secara demokratik.

Ahli Parlimen Rembau itu juga tidak kecewa dengan kekalahannya, sebaliknya berbangga kerana menjadi sebahagian daripada sejarah apabila berpeluang bersaing dengan Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi dan Tengku Razaleigh Hamzah merebut jawatan nombor satu dalam parti.

“Saya mengucapkan tahniah kepada Ahmad Zahid kerana memenangi pertandingan ini dan setinggi tahniah juga kepada Tengku Razaleigh yang menawarkan kebijaksanaan serta pengalaman sebagai seorang negarawan.

“Tahniah juga diucapkan kepada Datuk Seri Mohamad Hasan yang memenangi jawatan Timbalan Presiden dan seterusnya membanggakan warga Rembau dan orang Negeri Sembilan.

“Buat barisan jentera saya serta penyokong, jutaan terima kasih dan sekalung penghargaan saya ucapkan kepada anda semua. Begitu juga dengan rakyat Malaysia secara keseluruhan yang mengikuti pemilihan UMNO ini dengan dekat.

“Terima kasih atas sokongan dan kata-kata semangat anda semua,” katanya menerusi Facebook rasminya, malam ini.

Ahmad Zahid dipilih sebagai Presiden UMNO yang baharu selepas menewaskan Tengku Razaleigh dan Khairy serta dua calon lain dalam pertembungan lima penjuru merebut jawatan tertinggi parti.

Bagaimanapun, keputusan penuh jumlah undian diterima setiap calon belum diumumkan.

Khairy juga berharap Ahmad Zahid serta barisan kepemimpinan baharu UMNO dapat melaksanakan segala idea bernas yang dicadangkan dalam pemilihan berkenaan tanpa mengira siapa yang melontarkannya.

“Semoga perubahan yang akan kita laksanakan dapat mengembalikan semula kepercayaan rakyat kepada UMNO,” katanya.

Bekas Ketua Pemuda UMNO turut menyatakan komitmen untuk memberi fokus menjalankan tugas sebagai Timbalan Ketua UMNO Bahagian Rembau serta wakil rakyat.



✍ Sumber Pautan : ☕ BeautifulNaara

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : https://ift.tt/2KH8f3u

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.