Hi! Welcome Back and Stay Tune! Serang Tun M punca Umno tersungkur - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Serang Tun M punca Umno tersungkur

Sinar Harian
Serang Tun M punca Umno tersungkur
Mesyuarat Perwakilan Umno Bahagian Pasir Gudang ketika sedang bersidang di Hotel Amansari Bandar Seri Alam, hari ini.
(Ubah saiz teks) 
 
PASIR GUDANG - Tindakan Umno yang memilih untuk menyerang Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad dalam pemerintahannya lalu diakui menjadi salah satu sebab parti tersebut ditolak pada PRU14.

Pengerusi Umno Johor, Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin berkata, ketika memegang kuasa parti itu telah lupa batas moral serta sewenangnya menafikan jasa negarawan tersebut.
“Saya tidak bermaksud yang Dr Mahathir itu semunya betul. Saya juga tidak bersetuju dengan banyak tindakan beliau.

“Cuma, yang harus kita akui, kita sebenarnya tidak tahu bagaimana untuk berhadapan dengan beliau. Secara matang dan strategik. Jadi kita ambil jalan mudah iaitu kita caci dan hina beliau.
“Kerana sikap keras dan sombong kitalah, rakyat menjadi semakin marah kepada kita,” katanya ketika berucap pada Mesyuarat Perwakilan Umno Bahagian Pasir Gudang di sini, hari ini.

Mohamed Khaled berkata, Umno yang gagal berpegang pada nilai sebenar kewujudannya iaitu berbakti kepada rakyat juga merupakan faktor penolakan itu berlaku.

“Tapi kita melakukan sebaliknya.Kita juga jadikan Umno ini, jalan untuk mencari pengaruh, kekayaan dan segala kenamaan serta Bukan menjadikan parti ini gerakan amal dan bakti untuk bangsa,” katanya.

Menurutnya, gerakan parti yang tunduk kepada presiden serta memilih penafian untuk terus berkuasa sesuatu yang tidak seharusnya dibuat sejak dahulu.

“Kita takut berkata benar pada presiden. Saya masih ingat sewaktu kisah 1MDB mula-mula timbul, saya dengan jelas mengingatkannya bahawa Umno ini bermasalah, dan kita tidak boleh hidup dalam penafian.
“Tetapi disebabkan itu saya diserang dan dijadikan sasaran oleh orang presiden termasuk yang ada dalam bahagian Pasir Gudang,” katanya.

Justeru, katanya, sekiranya Umno selepas ini mahu bangkit, elemen seperti ini harus dihakis selain perlunya ditanam semangat baharu untuk meredah dugaan beraksi di pentas politik Malaysia baharu.



✍ Sumber Pautan : ☕ indah.com

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : https://ift.tt/2KzXAHN

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.