Hi! Welcome Back and Stay Tune! “Hajj Hackathon” Di Arab Saudi Memecah Rekod Dunia Untuk Bilangan Peserta Hackathon Paling Ramai - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

“Hajj Hackathon” Di Arab Saudi Memecah Rekod Dunia Untuk Bilangan Peserta Hackathon Paling Ramai

Bersempena dengan musim Haji, kerajaan Arab Saudi menganjurkan Hajj Hackathon dalam usaha mengumpulkan idea menggunakan teknologi dalam mengatasi dan mempermudahkan urusan haji yang dilakukan setiap tahun. Acara tiga hari yang berlangsung di Jeddah ini dilihat turut mencatatkan rekod tersendiri apabila memecah rekod dunia Guinness dalam angka peserta hackathon paling ramai setakat ini.

Hajj Hackathon

Melalui acara Hajj Hackathon ini, ia menghimpunkan para pembangun aplikasi, pengaturcara, perekabentuk dan usahawan disatu bumbung dan membangunkan aplikasi mereka tersendiri.

Acara ini dilihat disertai oleh sekitar 2950 peserta dari seluruh dunia – sekaligus memecahkan rekod sebelum ini yang dipegang di India dengan bilangan peserta seramai 2577 orang.

Hajj Hackathon ini akan berakhir pada 3 Ogos 2018, dimana pemenangnya akan menerima suntikan dana pelaburan mencapai SAR 1 juta. Sama-sama kita nantikan perkongsian idea kreatif daripada para peserta acara Hajj Hackathon ini pada petang esok.



✍ Sumber Pautan : ☕ Amanz

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : https://ift.tt/2O4H2FW

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.