Hi! Welcome Back and Stay Tune! Kanak-kanak 3 tahun terlantar di samping datuknya yang sudah meninggal 5 hari - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Kanak-kanak 3 tahun terlantar di samping datuknya yang sudah meninggal 5 hari

  Selasa 31 Julai 2018 

https: img.okeinfo.net content 2018 07 31 18 1929640 bocah-3-tahun-telantar-di-samping-kakeknya-yang-sudah-meninggal-5-hari-ThQ2XMm7Bf.jpg  
Kanak-kanak 3 tahun   (Foto: Nanguo Morning Post)

BEIJING –  Kanak-kanak berusia tiga tahun di Shangli, Guangxi, China, ditemui dalam keadaan tak sedarkan diri di samping jenazah datuknya. Dia diketahui tinggal sendiri selama lima hari sejak datuknya meninggal dunia dan tidak ada orang lain yang tahu. 

Kanak-kanak  itu didapati sedang terbaring di samping jenazah datuknya, Wei Ximing, pada Jumaat 27 Jul  2018.   Kanak-kanak tersebut lemas kerana selama lima hari tidak makan, hanya meminum air, kerana tak ada yang mengurusnya.
Wei Jingyu, sepupu  kanak-kanak tersebut, mengatakan mulanya dia datang untuk meminjam alat pertanian. Ketika sampai di pintu, ketukan dan salam Wei tidak ada yang menjawab. Ia pun masuk ke rumah dan mendapati ada dua orang terbaring bersebelahan.

"Sepupu saya terbaring di lantai dekat tempat tidur," kata Wei, dikutip dari South China Morning Post,  30 Jul  2018. 

Setelah diperiksa, Wei tidak mendapati tanda kehidupan pada saudaranya. Tapi, dia memastikan kanak-kanak  itu masih bernafas lalu meminta pertolongan kepada jirannya. 

Kanak-kanak yang tak disebutkan identitinya itu akhirnya sedar   dan diberi susu serta larutan garam. Kondisinya kini pulih.
"Dia benar-benar beruntung. Beberapa hari lalu saya mendengar ada anak menangis, tapi kami sibuk menggarap lahan pertanian sehingga dia tak mendapat perhatian," kata Weijang yang tinggal tak jauh dari rumah sepupunya. 

Kanak-kanak  itu tinggal bersama datuknya setelah neneknya meninggal. Dia bekerja sebagai gembala kambing dan dari penghasilannya itu menafkahi cucunya. 

Ibu kanak-kanak  tersebut sudah lama pergi meninggalkan keluarga, sementara ayahnya yang berusia 25 tahun bekerja di Guangdong.


✍ Sumber Pautan : ☕ indah.com

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : https://ift.tt/2NZwat3

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.