Hi! Welcome Back and Stay Tune! Microsoft Edge Menyokong Log Masuk Menggunakan Imbasan Wajah Dan Cap Jari - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Microsoft Edge Menyokong Log Masuk Menggunakan Imbasan Wajah Dan Cap Jari

Secara purata insan yang menggunakan internet dengan kerap mempunyai tujuh akaun di atas talian. Di dalam dunia yang sempurna, setiap akaun ini akan menggunakan kata laluan yang berbeza tetapi hakikatnya ini agak menyusahkan. Oleh itu cara yang lebih mudah perlu digunakan bagi mempercepatkan proses log masuk dan pengenalan diri atas talian.

Microsoft Edge kini menyokong log masuk dan pengenalan identiti menggunakan sistem biometri. Imbasan wajah, cap jari, pin dan peranti FIDO2. Integrasi Windows Hello misalnya membolehkan pembelian menggunakan kad kredit disahkan dengan semudah imbasan wajah. Sokongan imbasan biometri ini berlaku selepas W3C dan FIDO Alliance mengumumkan standard baru WebAuthn pada April yang lalu. Ini menjadikan Edge pelayar kedua selepas Firefox yang menyokongnya.

Walaubagaimanapun sokongan imbasan biometri ini hanya boleh dicuba oleh pengguna Windows 10 Insider Preview Build 17723 sahaja buat masa ini. Tetapi ini selangkah lagi kepada dunia tanpa cap kata laluan.



✍ Sumber Pautan : ☕ Amanz

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : https://ift.tt/2AA1T2a

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.