Hi! Welcome Back and Stay Tune! Pakcik Ini Dua Hari Tunggu Dan Ulang Alik Ke Mesin Atm Sebab Anak Janji Nak Masukkan Duit Tapi…. - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Pakcik Ini Dua Hari Tunggu Dan Ulang Alik Ke Mesin Atm Sebab Anak Janji Nak Masukkan Duit Tapi….

Pakcik Ini Dua Hari Tunggu Dan Ulang Alik Ke Mesin Atm Sebab Anak Janji Nak Masukkan Duit Tapi…. | Betapa besarnya pengorbanan seorang ayah yang mungkin kita tidak mengetahui. Segala kesusahan yang seorang ayah lalui tidak akan ditunjuk malah lagi berusaha untuk kehidupan anak-anaknya senang.

fgg

Kami kongsikan satu kisah yang dia ambil dari FB Ak MAL tentang seorang ayah yang pergi ke mesin ATM dua hari berturut-turut kerana anaknya janji untuk masukkan duit kepadanya.

Masa balik dari kerja singgah ATM di stesen minyak. Dah selesai ambik duit masa dalam perjalanan ke kereta aku tersempak paklong ni yang park moto betul² sebelah keta aku. Aku tengok raut wajahnya macam hampa. Aku trus betegur sapa:-

A: Assalamualaikum paklong!!!
P: Waalaikumusalam ya nak.
A: Sy tgk p.long macam ada masalah ja. Nak ambik duit ka.
P: Ya nak. Nk ambik duit tapiii !!!!
A: Tapi ap p.long. Duit x kluaq ka?
P: Bukan nakk, tapii dari tdi sy tunggu sini dah dekat 2jam. Anak dok kL kata nk masukkn duit. Dh 2hari sy cek xda pon duit msuk ”Smbil si anak mcm brbisik dn brkata,ayah dah lah jom balik. Nk hujan, kita mkn la apa yg ada”. Tapi adik, gas dekat umah pn dh hbis. 😢😢😢..
A: P.long x cuba call ank p.long ka?? ”Smbil tgn aku hlurkan duit”.
P: Dh call, dia cakap sibuk dan sruh tunggu mlm pula. Xpala nak sy xmau duit nak ni. ”Airmata p.long ni dah brtkung”.
A: Cepat2 aku hlur dkt anak dia dn ckp: Dik,ambik duit ni dan pi beli gas dan bgi ayah mkn. Belajar rajin2 tlong mak ayah bila dh brjaya.
P: Xpalah nak, p.long nk balik dulu. Cuaca dh gelap ni. T.kasih. Semoga Allah murahkan rezeki nak dunia dan akhirat. Amiin..

14671148_1257781144263423_1489102130526489985_n

** Kisah buatkan aku trpikir sejenak, smpaikan simpang masuk rumah aku pon dh terlajak jauh tdi. Aku harap anak dia di KL baca kisah ni, betapa ayah dan adk dia di kg xmkn dn gas dkt umah pon dah hbis. Sgeralah bank in duit tu. Jgn d’lengahkan lagi takut nanti menyesal smpai bila2**. 😭😭😭😢😢😢

P.S. 1 – Pagi Raya. Aku Lafaz CERAI Isteri Di Hadapan Semua Adik Beradik Hanya Kerana AIR !!!
P.S. 2 – Terkini Bom Madinah. Inilah Tindakan 4 Polis Terhadap Pengebom Berani Mati Sebelum Mereka Syahid !!!
P.S. 3 – ”Aku Solat 5 Waktu Tak Lawan Mak Ayah, Kenapa AKu Yang Kena??” Wanita Ini MERAUNG Akibat Perbuatan Suami !!!
P.S. 4 – Pernah Bergelar Raja Permaisuri Agung. Selepas 15 Tahun Inilah Kehidupannya Yang Buat Ramai TERKEJUT !!!
P.S. 5 – Bazar Ramadan. Apa Yang Dibawa Oleh Van Ini MENGEJUTKAN Ramai !!!

The post Pakcik Ini Dua Hari Tunggu Dan Ulang Alik Ke Mesin Atm Sebab Anak Janji Nak Masukkan Duit Tapi…. appeared first on SEMASA VIRAL.



from SEMASA VIRAL http://ift.tt/2dRiT59


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.