Hi! Welcome Back and Stay Tune! Jualan Android Menurun Di Amerika Syarikat Tetapi Meningkat Di China - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Jualan Android Menurun Di Amerika Syarikat Tetapi Meningkat Di China

Dari ruangan komen kami boleh mengagak pembaca Amanz terdiri daripada pengguna Android dan iOS. Pengguna sistem operasi lain wujud tetapi di dalam golongan minoriti. Hari ini ada sedikit berita berkenaan jualan peranti Android dan iOS di beberapa pasaran dunia selama tiga bulan berakhir pada November 2016. Menurut Kantar World Panel, jualan Android berkurangan di Amerika Syarikat, UK dan Perancis tetapi menunjukkan peningkatan di China.

Di Amerika Syarikat 55.3% peranti yang dijual adalah Android manakala 43.5%  adalah peranti iOS. Android menunjukkan penurunan sebanyak 5.1% dan iOS meningkat 6.4%. Windows Phone terus menunjukkan trend penurunan dengan hanya 0.8% jualan peranti.

Negara Eropah dengan peratusan jualan Android tertinggi ialah Sepanyol dengan 86.5% berbanding 13% peranti iOS terjual. Tetapi ini ialah penurunan sebanyak 0.8% berbanding tempoh yang sama tahun lalu. Di China pula 79.9% peranti yang dijual adalah Android berbanding iOS dengan 19.9%. iOS menunjukkan penurunan 5.4% jualan.

Jepun ialah negara pengguna tegar iOS dengan 57% jualan dengan Android mencatatkan 42.3%. Sedikit mengecewakan angka untuk Malaysia tidak pula dikongsikan oleh Kantar World Panel.






Mukah Pages berkongsi Informasi Teknoloji Terkini dari Amanz http://ift.tt/2jlTbb5

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.