Hi! Welcome Back and Stay Tune! Kerajaan Malaysia Mengkaji Penggunaan Dron Untuk Penanaman Padi - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Kerajaan Malaysia Mengkaji Penggunaan Dron Untuk Penanaman Padi

Pagi tadi kami laporkan berita mengenai Project SkyBender yang dibatalkan oleh Google X. Dron internet ini dianggap terlalu mahal jika dibandingkan dengan projek lain di bawah kelolaan mereka. Di Malaysia Kementerian Pertanian dan Industri Asas Tani sedang mempertimbangkan penggunaan teknologi ini dalam industri penanaman padi.

Dron akan digunakan untuk menabur benih, membaja, memantau kawasan bendang dan menyembur racun.  Kajian dilakukan untuk menguji kaedah penggunaan yang betul mengkaji dan kos supaya tidak membebankan golongan petani. Pihak Kementerian Pertanian dan Industri Asas Tani  mendapat idea menggunakan dron selepas melakukan lawatan di China. Penggunaan dron menjimatkan penggunaan buruh dan lebih pantas berbanding menggunakan jentera sedia ada.






Mukah Pages berkongsi Informasi Teknoloji Terkini dari Amanz http://ift.tt/2im3ttb

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.