Hi! Welcome Back and Stay Tune! Pembangunan Dron Internet Berkuasa Solar Project SkyBender Telah Dihentikan Oleh Google - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Pembangunan Dron Internet Berkuasa Solar Project SkyBender Telah Dihentikan Oleh Google

Akses kepada internet telah diiktiraf sebagai salah satu hak asasi manusia moden. Internet membolehkan golongan ditindas bersuara dan memperkasakan komuniti yang menggunakannya dengan bijak. Google dikatakan membangunkan Project SkyBender, sebuah dron berkuasa solar yang memancarkan internet 5G dari udara untuk kawasan yang sukar mendapatkan akses kepada internet. Projek ini dikatakan sudahpun dihentikan penghujung tahun lalu.

Alasan yang diberikan ialah kewangan. Dari segi kos ia lebih mahal berbanding Projek Loon yang turut di bawah naungan Google X. Loon menggunakan belom udara helium dan memberikan kemampuan yang sama pada kos lebih rendah. Tenaga kerja Google X kini akan menumpukan tenaga mereka kepada dua lagi projek dron iaitu Projeck Wing dan Black Rock.






Mukah Pages berkongsi Informasi Teknoloji Terkini dari Amanz http://ift.tt/2j8MTxz

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.