Hi! Welcome Back and Stay Tune! Google Ingin Mencuba Membawa Kedai Aplikasi Ke China Dengan Kerjasama Syarikat Tempatan Di Sana - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Google Ingin Mencuba Membawa Kedai Aplikasi Ke China Dengan Kerjasama Syarikat Tempatan Di Sana

Google sebelum ini telah beberapa kali cuba membawa kedai aplikasi ke China, tetapi sering gagal kerana beberapa polisi di negara berkenaan yang memerlukan kandungan yang ditawarkan melalui “pagar” tertentu. Kini, laporan baru hadir daripada The Information mengatakan Google sekali lagi ingin cuba melancarkan Play Store di China.

Google dikatakan sedang berusaha untuk bekerjasama dengan salah satu syarikat di China, iaitu NetEase bagi membolehkan mereka melalui pelbagai polisi yang ditetapkan.

Ia dikatakan masih pada peringkat yang sangat awal, dan mungkin perkara berkenaan tidak berhasil.

Di China, kandungan perlu melalui tapisan tersendiri, dan memerlukan akses kerajaan ke Play Store – salah satu perkara yang mungkin sukar untuk kebanyakkan syarikat internet. Sebelum ini, Apple telah melancarkan kedai aplikasi mereka di China, dan akur dengan polisi kerajaan di sana yang memerlukan pelbagai tapisan.






Mukah Pages berkongsi Informasi Teknoloji Terkini dari Amanz http://ift.tt/2kkyFKu

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.