Hi! Welcome Back and Stay Tune! KB Puchong, Petaling Jaya Berentap Final SSPL - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

KB Puchong, Petaling Jaya Berentap Final SSPL

GENTING HIGHLANDS: Kelab Badminton (KB) Puchong United dan KB Petaling Jaya akan membuat perhitungan pada aksi final saingan badminton SS Purple League (SSPL) di sini, pada Ahad ini.

Kedua-dua kelab itu mengesahkan slot ke peringkat itu selepas menundukkan lawan masing-masing pada aksi separuh akhir yang berlangsung Arena of Stars, Resort World Genting, di sini, hari ini.

KB Puchong United menjadi pasukan pertama mara selepas menundukkan juara bertahan, KB Muar dengan keputusan 11-4 pada saingan pada sebelah petang.

Dan KB Petaling Jaya pula menyusul selepas itu, apabila menewaskan KB Bandar Utama Dragons pada satu lagi saingan separuh akhir yang berakhir sebentar tadi, menerusi perbezaan mata selepas kedudukan mereka terikat 12-12.

Sementara itu, KB Muar dan KB Bandar Utama Dragons pula akan beraksi bagi penentuan tempat ke-3/4 yang dijadualkan pada pagi Ahad ini juga.

Sebagai rekod, sebanyak enam pasukan berentap pada peringkat kalah mati bagi merebut slot ke final SSPL musim ini yang menawarkan hadiah wang tunai keseluruhan berjumlah RM1.5 juta.

Keputusan:

Separuh akhir –

KB Puchong United mn KB Muar, 11-4

KB Petaling Jaya mn KB Bandar Utama Dragons, 12-12

*KB Petaling Jaya mara ke final dengan kelebihan mata

Hari Ini:

Penentuan tempat ke-7/8 – KB Kepong mln KB Serdang, 4 ptg

Penentuan tempat ke-5/6 – KB Petaling mln KB Ampang Jaya, 8 mlm

*Semua perlawanan berlangsung di Arena of Stars, Resort World Genting





Sumber : Siakapkeli

P/S Kami muatkan beraneka jenis artikel menarik setiap jam tanpa henti dari pelbagai sumber. Jangan lupa untuk Like & Share! 😍 💕


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.