Hi! Welcome Back and Stay Tune! Lontaran suara 4 biduan hebat - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Lontaran suara 4 biduan hebat

Penyatuan empat bintang terkenal tanah air ini sudah lama dinanti peminat malah ramai berkampung di ruang legar Panggung Sari, Istana Budaya sejak jam 7 malam.

Masing-masing tidak sabar menyaksikan persembahan Datuk Ramli Sarip, Datuk Hattan, Datuk Khatijah Ibrahim dan Jaclyn Victor beraksi di konset Muzik4Humanity

Konsert amal berlangsung selama dua hari bermula Jumaat lalu itu bertujuan mengumpul dana bagi meringankan beban masyarakat dunia yang tertindas.

Bersenjatakan vokal dan berpelurukan rangkaian lagu hit, gandingan sulung empat figura hebat ini berjaya membuai emosi penonton.

Persembahan dibuka dengan alunan instrumental oleh 20 pemuzik yang diketuai Rudi Muhammad, diikuti kemunculan Ramli yang ringkas berkemeja putih.

Sebagai mukadimah, Ramli mengalunkan lagu Perjalanan Hidup dengan penuh bertenaga.

Pentas kemudian diambil alih Jaclyn menerusi lagu You Raise Me Up dan You Are The Voice. Kehebatan vokal penyanyi ini nyata memukau penonton yang hadir.

Seterusnya, Jaclyn membawa penonton menyusuri penderitaan mangsa penindasan seluruh dunia menerusi tayangan video ketika persembahannya. Ramai yang menahan sebak malah ada menitiskan air mata menyaksikan paparan menyedihkan itu.

Lebih menarik, Jaclyn berduet dengan penyanyi cilik, Iman menerusi lagu Wajah dan mendapat tepukan gemuruh penonton.

Tidak terhenti disitu, Jaclyn turut berkolaborasi dengan Hattan melalui lagu Tangisan Marhaenis. Lagu ini ada magis tersendiri hingga mampu mengikat hampir 1,000 penonton yang memenuhi Panggung Sari.

Konsert semakin hangat apabila Hattan menyampaikan lagu Memburu Rindu, Rendang Tak Berbuah dan Bisa Bonar. Persembahan anak jati Seri Menanti, Negeri Sembilan ini mendapat sorakan penonton.

Tidak membiarkan penonton menunggu lama, Ramli kembali ke atas pentas dan mengalunkan lagu Bukan Kerna Nama dan Teratai.

Malah, ketika menyanyikan lagu malar segarnya, Kamelia, energi yang dilontarkan melalui vokal luar biasa Ramli cukup mengagumkan sehingga panggung gemuruh dengan sorakan dan tepukan penonton.

Konsert semakin gamat apabila Khatijah menguasai pentas dengan lagu berhantunya iaitu Ku Sangka Siang Kiranya Malam dan Ku Pendam Sebuah Luka.

Malah dia membuatkan penonton berasa sebak apabila turun pentas untuk menyanyi bersama sifunya, Datuk Ahmad Nawab.

“Tanpa Abang Ahmad, saya tidak mungkin dapat beraksi di pentas ini. Dialah individu yang mencorak kerjaya seni saya dengan deretan lagu ciptaannya yang masih menjadi siulan ramai hingga ke hari ini,” katanya.

Tepat 11.30 malam, konsert terbabit melabuhkan tirai dengan lagu Doa Buat Kekasih yang disampaikan semua penyanyi.

Ternyata Konsert Muzik4Humanity cukup sempurna dan meninggalkan kenangan indah buat penonton.

Konsert sebeginilah yang diharapkan penonton. Selain memberi kepuasan, ia langkah terbaik demi kelangsungan karier penyanyi ‘otai’ tanah air yang pernah mewarnai kehidupan peminat dengan karya hebat mereka selama ini.

The post Lontaran suara 4 biduan hebat appeared first on Berita Viral.

>Untuk meneruskan bacaan klik link ini http://ift.tt/2nddZ8D

✍ Sumber : ☕ Berita Viral


Mukah Pages memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap jam tanpa henti dari pelbagai sumber. Enjoy dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share!

r>r>

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.