Hi! Welcome Back and Stay Tune! Muay Thai Dapat Sentuhan Zhukovsky - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Muay Thai Dapat Sentuhan Zhukovsky

khairie@bh.com.my 

YURY Zhukovsky.

KUALA LUMPUR: Kehadiran jurulatih dari Belarus, Yury Zhukovsky diyakini mampu membantu skuad Muay Thai negara menggegar Sukan SEA Kuala Lumpur 2017, Ogos depan, sekali gus meraih dua pingat yang disasarkan.

Ketua jurulatih skuad Muay Thai negara, Bernard Radin, berkata pemilihan jurulatih dari Belarus itu dilihat tepat dan bersesuaian dengan matlamat untuk memperkuatkan lagi pasukan, sekali gus memberi tentangan sengit kepada pencabar utama, Thailand.

“Ketika memasuki fasa 3 Program Kita Juara 2017, skuad negara akan dibimbing dua jurulatih dari Thailand. Bulan depan juga kita akan mengambil jurulatih daripada Belarus iaitu Zhukovsky dan dia akan menyertai kem negara dalam tempoh dua atau tiga minggu lagi.

“Kita memilih Belarus kerana atlet negara itu sering memberi tentangan hebat kepada pasukan Thailand di peringkat antarabangsa.

“Malah Belarus menjadi satu-satunya negara yang memberikan banyak masalah kepada Thailand dan sebab itulah kita memilih dia untuk bersama-sama pasukan negara, namun pada masa sama jurulatih dari Thailand tetap diambil untuk membantu pasukan negara.

“Jadi secara keseluruhan, sasaran awal diletakkan untuk Muay Thai adalah untuk meraih dua emas daripada lima yang ditawarkan dan sebagai jurulatih, saya percaya atlet semua berpotensi meraih emas,” katanya pada sidang media Program Kita Juara 2017 di Casa 1, Majlis Sukan Negara (MSN) di sini, hari ini.

Zhukovsky adalah pemenang Piala Dunia 2003 hingga 2005 dan meraih pingat emas di Piala Eropah 2011 serta pernah melatih beberapa juara Eropah – Persekutuan Antarabangsa Muay Thai Amatur (IFMA) iaitu Artem Avanesov dan Pavel Morozov.

>Untuk meneruskan bacaan klik link ini http://ift.tt/2nmlU3Y

✍ Sumber : ☕ Siakapkeli


Mukah Pages memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap jam tanpa henti dari pelbagai sumber. Enjoy dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share!

r>r>

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.