Hi! Welcome Back and Stay Tune! 'Awak cari rumah lain' - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

'Awak cari rumah lain'

“DALAM dua tiga empat hari ini awak carilah rumah lain, sebab apa, sebab busuk nama kampung saya, busuk nama saya, adik beradik pun jadi marah,” tegas Milah, 57, yang juga pemilik rumah sewa yang didiami ibu tunggal Mazuin Jasmi bersama enam anak yang masih kecil.

Kata dua itu diberikan ketika wartawan dan wakil Jabatan Kebajikan Masyarakat ( JKM) Melaka mengunjungi Mazuin di kediamannya di Alor Gajah hari ini.

Milah yang kecewa dengan tindakan pihak yang menularkan rumah itu di laman sosial berkata: “Saya tak marahkan rezeki yang awak terima tetapi kenapa ‘viralkan’ rumah saya ini sampai begini."

Dia dikatakan bertindak demikian kerana tidak tahan menerima kritikan masyarakat kononnya tergamak menyewakan rumah yang serba daif kepada ibu tunggal berkenaan.

Bagaimanapun setelah ditenangkan wartawan dan pegawai JKM, wanita itu bersetuju memberi tempoh sehingga akhir bulan ini kepada ibu tunggal enam anak itu berpindah.

Ibu tunggal yang menyewa di Kampung Teluk Belanga, Kuala Sungai Baru di Alor Gajah itu terpaksa meninggalkan enam anaknya berusia antara tujuh bulan hingga 14 tahun di rumah kerana mencari nafkah sebagai pembantu kedai makan di kawasan berhampiran.

Dia tidak menyangka kisah hidupnya yang baru dua bulan mendiami rumah itu tular apabila dikunjungi sekumpulan penyumbang yang tidak dikenali semalam.



✍ Sumber Pautan : ☕ Siakapkeli

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2qLxCVu

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.