Hi! Welcome Back and Stay Tune! Azizulhasni sertai dua pusingan awal Piala Dunia 2017 - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Azizulhasni sertai dua pusingan awal Piala Dunia 2017

KUALA LUMPUR: Jaguh berbasikal negara, Mohd Azizulhasni Awang mengesahkan akan menyertai dua pusingan awal Kejohanan Trek Piala Dunia bagi memburu tiket ke Kejohanan Dunia UCI 2018 di Apeldoorn, Belanda.

Beliau akan menyertai pusingan pertama siri itu di Pruszkow, Poland dari 4-5 Nov serta pusingan kedua di Manchester, England pada 10-12 Nov nanti.

Juara keirin dunia itu berkata penyertaan tersebut adalah penting untuk semua pelumba trek bagi mengutip mata untuk melayakkan diri ke Kejohanan Dunia.

"Saya dan jurulatih, John Beasley masih belum mengadakan perbincangan lanjut mengenai kejohanan yang bakal saya sertai selepas Kejohanan Dunia di Hong Kong, baru-baru ini tapi perancangan awal beliau adalah untuk saya menyertai dua pusingan awal Piala Dunia sebelum kembali berlatih di Melbourne, Australia," katanya.

Mohd Azizulhasni yang merupakan Duta CIMB berkata demikian ketika ditemui pemberita di Pameran Kerjaya Siswazah dan Lepasan Ijazah 2017 di sini hari ini.

Dalam pada itu, beliau kurang bersetuju dengan cadangan Persekutuan Kebangsaan Berbasikal Malaysia (PKBM) yang berhasrat memindahkan pusat latihan skuad berbasikal trek negara dari Melbourne ke Velodrom Nasional di Nilai, Negeri Sembilan.

Mohd Azizulhasni menjelaskan beliau sudah selesa menjalani latihan di negara kanggaru itu sejak 10 tahun lepas yang disifatkannya mempunyai antara fasiliti terbaik di dunia selain jadual pertandingan yang sistematik.

"Mereka (PKBM) boleh pindahkan atlet di bawah program mereka dari Melbourne ke negara ini tetapi saya berada di bawah Program Podium di bawah Kementerian Belia dan Sukan (KBS).

"Kalau KBS cakap saya kena pulang ke tanah air, saya akan pulang. Namun mengikut perancangan ketika ini adalah kekal menjalani latihan di Australia. Sudah terbukti sepanjang 10 tahun berada di sana, ia banyak membantu saya meraih kejayaan cemerlang," tegasnya.

Dalam perkembangan lain, Mohd Azizulhasni bangga diberi penghormatan oleh Menteri Belia dan Sukan Khairy Jamaluddin untuk merasmikan Velodrom Nasional bersama legenda berbasikal negara seperti Datuk Ng Joo Ngan dan Rosman Alwi pada 25 Mei ini.

-- BERNAMA



✍ Sumber Pautan : ☕ Siakapkeli

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2qL1zEW

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.