Hi! Welcome Back and Stay Tune! Common Sense Depan Pesakit - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Common Sense Depan Pesakit

Common Sense Depan Pesakit

Common Sense Depan Pesakit

Hai admin.terima kasih kalau confession aku tersiar.aku kiah dan sudah pastilah bukan nama sebenar.straight to the point lah ye.aku medical student di salah satu ipta kat malaysia.sekarang tengah tahun akhir,jadi skrg tgh clinical kat hospital.

Macam yg kita tahu,sekarang ni tgh viral kisah akak yg suruh doktor tmpl notes yg melarang medical student utk clerk ayah dia (clerk= interview patient). Sebab ayah dia penat nk melayan medical student.acceptable je sebenarnya alasan tu.

Selain patient penat,salah satu sebab is perangai medical student tu sendiri.budak group aku sendiri contoh paling dekat.bila member present case depan pensyarah dan pesakit,ada yg main2, yg gelak2 buat lawak sendiri.tak professional langsung.dan aku tahu ada patient yg terasa sebab seolah olah kami tengah gelakkan patient.come on la korang.tegur?aku tegur diorang menganjing aku balik.kata aku serius sangat.weyh depan patient kot,kena la professional.dlm kelas kau nak buat terjal ikut kau la.

Tak dinafikan diorang ni memang pandai tapi kalau adab kelaut jauh mana je kau boleh pergi.letak la diri kita sekejap kat tempat patient.kau suka org tgh ckp pasal kau pastu ada sekumpulan yg gurau2 gelak2.macam mana patient nak yakin dgn kita.patient da bagi kerjasama tu cukup bagus da.

Lagi satu jenis yg happy gila bila jumpa finding.weyh sorok la sikit.kau tak fikir ke apa patient rasa bila kau happy dengan abnormality yg ada padadia. yekau suka ada finding,tapi common sense la.jaga perasaan orang tu.

Tu je la kot luahan aku.kalau tiada aral melintang,lagi beberapa bulan aku bakal habiskan pengajian aku.semoga aku dan kawan2 jadi doktor yg prihatin dan ada common sense

Kiah

Sumber & Kredit: iiumc



✍ Sumber Pautan : ☕ Siakapkeli

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2rMtTJl

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.