Hi! Welcome Back and Stay Tune! Senarai Penyokong Pengganas Dikeluarkan.. Qaradawi Termasuk? - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Senarai Penyokong Pengganas Dikeluarkan.. Qaradawi Termasuk?

Jeddah - Kerajaan Arab Saudi, UAE, Bahrain dan Mesir mengeluarkan satu kenyataan bersama, lapor jurnas.com. 

Dalam kenyataan tersebut, seramai 59 tokoh Muslim dan 12 syarikat dituduh bersekongkol dengan Qatar menyokong pengganas termasuk ulama terkenal Mesir, Yusuf al-Qaradawi, yang merupakan salah seorang pemimpin spiritual Ikhwanul Muslimin.

Qaradawi adalah ulama dari Mesir yang menjadikan Doha pengkalannya setelah hidup dalam buangan selama berpuluh-puluh tahun.


Kenyataan bersama ditulis kerana tindakan Qatar yang dituduh bertentangan dengan prinsip, termasuk menyokong dan memelihara pelaku dan organisasi yang mengancam keselamatan negara-negara lain.

Dilaporkan juga ia berikutan pemimpin arab tidak bersetuju terhadap Qatar yang didakwa memberi sokongan kepada Ikhwanul Muslimin, pergerakan politik yang memegang kuasa di Mesir untuk beberapa bulan setelah kejatuhan diktator Hosni Mubarak.

Sebahagian besar tokoh yang dituduh sebagai penyokong pengganas mempunyai hubungan dengan Qatar.

Dipetik dari Arab News, sebagai negara yang memerangi keganasan, Qatar turut menyalurkan dana, menyokong dan menyimpan banyak kumpulan pengganas.






✍ Sumber Pautan : ☕ Siakapkeli

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2rgWbbi

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.