Hi! Welcome Back and Stay Tune! Doktor Beri Sebab Mengapa Suspek Bunuh Zulfarhan Wajar Dihukum Gantung - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Doktor Beri Sebab Mengapa Suspek Bunuh Zulfarhan Wajar Dihukum Gantung

Seorang doktor yang menggunakan nama samaran @hafizsuratman di laman sosial Instagram menceritakan mengapa suspek pembunuhan arwah Zulfarhan wajar berdepan hukuman gantung.

Hasil bedah siasat melaporkan arwah Zulfarhan mengalami kesan lecur terbakar di seluruh badan bahagian hadapan, tangan kanan dan kiri, bahagian kemaluan, kedua-dua belah kaki depan dan belakang badan yang didakwa menggunakan seterika wap. Punca kematian arwah dilaporkan berpunca daripada 80% kesan lecur tahap dua dan tiga.

Menurut doktor berusia 26 tahun itu, beliau memaklumkan bahawa kematian kesan lecur tahap ketiga bukanlah disebabkan arwah tidak dapat menahan sakit terbakar. Tetapi, kesan lecur tahap ketiga membawa maksud bahawa lapisan kulit sudah tiada akibat kesan terbakar dan saraf-saraf yang mengenalpasti rasa sakit yang berada di bawah kulit sudah tiada lagi untuk mengesan rasa sakit.

 

Secara umumnya, doktor berkenaan memberitahu bahawa arwah tidak merasa sakit pada bahagian kesan lecur tahap ketiga, tetapi mungkin hanya merasa kesakitan di bahagian hujung-hujung luka yang masih mempunyai reseptor sakit (pain receptors). Pesakit  yang melecur hanya akan merasa kesakitan apabila merasai kesan lecur tahap kedua dan ketiga sahaja.

Doktor tersebut menambahkan lagi bahawa kematian kesan lecur tahap ketiga adalah disebabkan kehilangan cecair dalam badan daripada salur-salur yang sudah rosak. Ini menyebabkan badan mudah terkena kejutan dan jangkitan kuman memandangkan lapisan kulit yang bertindak sebagai pelindung sudah tiada. Kejutan dan jangkitan kuman akhirnya boleh menyebabkan kerosakan organ-organ dalaman yang lain di dalam badan.

Pesakit yang mengalami tahap lecur yang sedemikian rupa sepatutnya dibawa ke hospital segera untuk mendapatkan rawatan doktor. Tetapi tindakan suspek-suspek yang melambat-lambatkan penghantaran arwah ke hospital membawa kepada kematian arwah.

Di akhir entri, doktor berkenaan menyatakan perasaannya yang terkesan dengan peristiwa ini dan mendoakan kesejahteraan buat arwah Zulfarhan.

 

Sumber: Oh Bulan



✍ Sumber Pautan : ☕ Siakapkeli

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2tgN78s

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.