Hi! Welcome Back and Stay Tune! Video jemaah solah terawih sambil berjoget di Indonesia - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Video jemaah solah terawih sambil berjoget di Indonesia

JIKA anda masih ingat, media Indonesia beberapa tahun lalu pernah digemparkan dengan rakaman video solat tarawih ‘ekspres’ yang berlaku di sebuah masjid di Jawa Timur.

Video: Solat Terawih Sambil Berjoget Di Indonesia...

Video jemaah solah terawih sambil berjoget di Indonesia

Video ibadat sunat yang dilakukan dalam masa tujuh minit itu mencetuskan pelbagai reaksi dan perbincangan hangat di media sosial ekoran begitu bertentangan dengan rukun Islam.

Video: Solat Terawih Sambil Berjoget Di Indonesia...

Apa yang lebih memeranjatkan, ibadah solat Tarawih kilat ini telah dilakukan sejak turun-temurun selama beberapa generasi dan diamalkan di masjid sama sejak 160 tahun yang lalu.

 

Video: Solat Terawih Sambil Berjoget Di Indonesia...

Kini, sebuah lagi amalan pelik cara bersolat daripada segelintir masyarakat Indonesia berjaya dirakam dan kini heboh diperkatakan di media sosial.

Menerusi rakaman, ia menyakskan puluhan jemaah wanita dan lelaki sedang berjoget di dalam sebuah masjid, berkemungkinan besar kejadian ini terjadi ketika solat Tarawih.

Kesemua jemaah turut melaungkan suatu “kalimah” atau perkataan secara serentak namun tidak begitu jelas sebutannya di dalam video itu.

Netizen yang menyaksikan video itu menganggap perbuatan tersebut sebagai ‘sesat’ kerana cara solat seperti itu bukan ajaran Islam.

“Biasa la Indon memang banyak ajaran sesat sukar nak dibendung…kawin lain-lain agama pun boleh suami islam wife kristian…Masyaallah,” tulis Azahar Nasir.

“Indonesia merupakan negara yang paling ramai umat islam di dunia namun sayang pihak agama di sana tidak membendung gejala islam songsong yang banyak berlaku. Itu lagi bahaya. Akan timbul puak-puak dalam agama islam itu sendiri,” kata Kamsan Talib.

Dalam Islam, solat hendaklah dikerjakan dengan tertib, mengikut aturan, turutan atau urutan seperti yang dahulu didahulukan dan yang kemudian dikemudiankan.

Sumber: MYNEWSHUB.CC

 



Sumber Video jemaah solah terawih sambil berjoget di Indonesia

✍ Sumber Pautan : ☕ Trending Now

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2rtutt1

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.