Hi! Welcome Back and Stay Tune! Liow Puji KRU Pesawat AirAsia X Hadapi Masalah - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Liow Puji KRU Pesawat AirAsia X Hadapi Masalah

KUALA LUMPUR – Menteri Pengangkutan Datuk Seri Liow Tiong Lai hari ini memuji juruterbang dan kru kabin pesawat AirAsia X yang berjaya menangani suasana cemas dalam penerbangan D7237 secara profesional dan berani.

“Saya pandang serius insiden ini dan telah mengarahkan ketua pengarah Jabatan Penerbangan Awam serta pihak berkuasa berkaitan untuk menyiasat punca kejadian serta memaklumkan penemuan kepada awam setelah siasatan selesai,” katanya dalam kenyataan di sini.

Penerbangan dari Perth ke Kuala Lumpur itu terpaksa berpatah balik selepas pesawat Airbus A330 yang membawa 356 penumpang mengalami masalah teknikal sejurus berlepas pada Ahad.

“Juruterbang telah menangani masalah itu secara profesional serta bertindak pantas dan tangkas untuk melindungi keselamatan penumpang,” kata Liow.

Pesawat itu selamat mendarat di Lapangan Terbang Antarabangsa Perth pada 10 pagi Ahad dan semua penumpang dipindahkan ke penerbangan seterusnya atau penerbangan ganti pada 11.40 malam hari yang sama.

“Saya juga memuji kru kabin dan kru darat AirAsia X atas komitmen tidak berbelah bagi untuk mengekalkan tahap profesionalisme yang tinggi dalam mengendalikan penumpang serta memastikan keselamatan dan kesejahteraan mereka,” kata menteri itu.

Liow meluahkan keyakinan AirAsia dan sekutunya akan terus meletakkan keselamatan penumpang dan krunya sebagai perkara paling utama memandangkan syarikat penerbangan itu mempunyai rekod keselamatan yang cemerlang sebelum ini.
“Saya percaya syarikat penerbangan ini akan memastikan keselamatan kekal sebagai tonggak kekuatan dan pertumbuhannya,” katanya. – BERNAMA

Loading...



✍ Sumber Pautan : ☕ Siakapkeli

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2thVAvD

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.