Hi! Welcome Back and Stay Tune! Trump Memberi Amaran Mungkin Menamatkan Perjanjian NAFTA - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Trump Memberi Amaran Mungkin Menamatkan Perjanjian NAFTA

Presiden Trump memberi amaran pada Selasa bahawa beliau berkemungkinan akan menamatkan perjanjian North American Free Trade Agreement (NAFTA) dengan Mexico dan Canada selepas rundingan tiga-hala dilihat gagal membawa ke titik persamaan.

Amerika Syarikat, Canada dan Mexico memulakan rundingan pertama mereka pada Ahad bagi memperbaharui struktur perjanjian namun tidak banyak perkara positif yang terhasil. Trump dalam manifesto beliau sebelum ini berjanji akan merundingkan semula perjanjian perdagangan tahun 1994 ini dengan alasan Amerika Syarikat mengalami banyak kerugian disebabkan NAFTA.

“Secara peribadi, saya tak rasa kita akan bersetuju dengan perjanjian. Saya rasa berkemungkinan kami akan menamatkan perjanjian NAFTA ini,” kata Presiden Trump di Phoenix, Arizona.

Dengan mencadangkan penamatan NAFTA dan memulakan semula rundingan, Trump berkata: “Saya secara peribadi tak rasa kita boleh membuat perjanjian tanpa menamatkan NAFTA.”

Selepas daripada komen oleh Trump ini, menteri luar Mexico Luis Videgaray menyatakan di dalam Twitternya, ” Tiada kejutan: kita memang telah berada dalam rundingan. Mexico akan kekal di meja rundingan dengan tenang, tegas bersama kepentingan negara.”

Rundingan seterusnya akan berlangsung pada 1 – 5 September seperti yang dikatakan sendiri oleh pegawai-pegawai perdagangan dari tiga negara tersebut di dalam sidang media.

The post Trump Memberi Amaran Mungkin Menamatkan Perjanjian NAFTA appeared first on MOSHED.COM.



✍ Sumber Pautan : ☕ MOSHED.COM

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2wxjh4y

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.