Hi! Welcome Back and Stay Tune! 7 Pesawat Pemimpin Dunia Yang Paling Berkuasa, Yang Ke-8 Anda Pasti Teruja ! - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

7 Pesawat Pemimpin Dunia Yang Paling Berkuasa, Yang Ke-8 Anda Pasti Teruja !

Loading...

1. Donald Trump $ 1 000 000 000 Air Force One

Presiden Amerika Syarikat bergantung terutamanya pada dua pesawat yang direka khas untuk Tuan Presiden.

Pesawat ini diubahsuai model Boeing 747-200B dan dirujuk dalam kerajaan oleh penamaan ketenteraan mereka, VC-25A. Jika lapangan terbang tidak dapat menampung VC-25A, Boeing C-32 yang lebih padat digunakan.

2. Emir Qatar dan Armada $ 1 500 000 000 nya

Emir Qatar Qatar Sheikh Tamim bin Hamad Al Thani adalah pemilik armada udara yang hebat yang digunakan oleh banyak anggota keluarganya.

Perjalanan rasmi pemimpin disertai dengan rombongan kira-kira 1,000 orang termasuk ahli keluarga, anggota delegasi dan kakitangan perkhidmatan. Pesawat Kargo untuk memasukkan limosin yang digunakan oleh pemimpin negara di destinasi yang ditujui.

Itulah sebabnya kebanyakan perjalanannya disiapkan dengan pelbagai kapal terbang. Delegasi Qatar pernah tiba di rundingan dengan perdana menteri Jepun dengan menggunakan 10 pesawat, dan ke Switzerland menggunakan lapan pesawat.

3. Raja Bahrain Sheikh Hamad bin Isa Al Khalifa dan $ 250 000 000 VIP Boeing 767-400FSER

Pesawat rasmi Raja Bahrain adalah syarikat penerbangan negara Bahrain Royal Flight, yang ditubuhkan pada tahun 1981.

Pada masa ini, armada udaranya terdiri daripada enam pesawat: Boeing Business Jet BBJ2, dua Boeing 747-400, Boeing 767-400ER , Gulfstream G-IV dan Bell 430.

4. Pesawat Vladimir Putin $ 500 000 000

Pesawat Perdana Vladimir Putin adalah buatan Rusia IL-96-300PU. Kerajaan memasang sistem komunikasi maju di atas kapal yang membolehkan pesawat itu bertindak sebagai pusat pengurusan yang

mampu melaksanakan perintah tentera yang cepat dalam hal konflik yang tak terduga.

5. Angela Merkel $ 300 000 000 Konrad Adenauer

Canselor Jerman Angela Merkel bergerak dalam VIP Airbus A340-313X yang disebut sebagai Konrad Adenauer selepas Chancellor selepas Jerman pertama.

Merkel mempunyai beberapa pesawat lain di atas pelupusannya, semuanya dikendalikan oleh angkatan bersenjata Jerman.

6. Elizabeth II dan $ 100 000 000 No. Skuadron ke-32

Ratu bergantung pada skuadron ke-32 dari United Kingdom untuk pengangkutan. Ini termasuk dua helikopter AW109 untuk jarak perjalanan di bawah 1,000 kilometer, enam pesawat BAE-125 dengan jarak

penerbangan hingga 3000 kilometer, serta empat pesawat BAE-146 reaktif bersaiz sederhana.

Queen Elizabeth II juga mempunyai helikopter peribadi, Sikorsky S-76 Spirit, sebagai sebahagian daripada Royal Household. Pada masa ini, Ratu dan ahli keluarganya boleh diangkut untuk

peristiwa penting oleh kapal terbang dan helikopter Tentera Udara Diraja.

7. Theresa May dan $ 250 000 000 Airbus A330

Baru-baru ini, skuadron ke-32 United Kingdom memperoleh Airbus A330 sendiri untuk 250 juta dolar. Tujuan utamanya adalah untuk membawa Perdana Menteri Britain ke perjalanan rasmi kerajaan.

Menurut akhbar itu, penyesuaian pesawat perdana menteri Britain menelan belanja $ 20 juta.

Namun walaubagaimana besar dan betapa canggih pesawat yang digunakan oleh kesemua pemimpin dunia masih tidak boleh menandingi pesawat milik Do,Re dan Mi.

8. Tikar Pandang Terbang Milik Do,Re,Mi Yang Diberikan Percuma Oleh Puteri Buluh Betung

Walaupun keupayaannya hanyalah boleh memuatkan 3-4 penumpang sahaja, namun ia boleh terbang dengan hanya seruan destinasi yang dituju berserta ‘zam zam allakazam’ sahaja tanpa menggunakan

enjin atau memerlukan sayap untuk terbang. Hehehe! Melawak aja .. Jangan lupa like,share yeeee …

Loading...


✍ Sumber Pautan : ☕ Siakapkeli

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2AOAUec

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.