Hi! Welcome Back and Stay Tune! #DUNSarawak: Kerajaan Negeri Akan Meneruskan Tuntutan Hak MA63 - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

#DUNSarawak: Kerajaan Negeri Akan Meneruskan Tuntutan Hak MA63

KUCHING: Hak Sarawak yang termaktub dalam Perjanjian Malaysia 1963 (MA63) merupakan perjanjian antarabangsa yang tidak dipinda, dan ditandatangani oleh Kerajaan Persekutuan, Kerajaan Sarawak, Kerajaan Sabah dan Kerajaan United Kingdom.

Ketua Menteri Datuk Patinggi Abang Johari Tun Openg ketika menggulung perbahasan berkata, Kerajaan Persekutuan tidak boleh meminda MA63 kerana ia merupakan perjanjian antarabangsa.

Jelas beliau, Kerajaan Sarawak akan terus mengerahkan hak-hak tersebut seperti yang termaktub dalam MA63 dan jika kerajaan tidak bertindak menjaga hak berkenaan tiada siapa yang akan melakukannya.

"Rakyat Sarawak berkeyakinan tinggi berkaitan hak Sarawak kerana golongan muda begitu ramai yang sudah berpendidikan tinggi serta mengetahui perkara yang sedang berlaku," katanya ketika menyampai ucapan penggulungan Bajet Sarawak 2018 hari ini.

Menurutnya, rakyat Sarawak sudah melihat dengan jelas apa sebenarnya hak Sarawak seperti dalam MA63 dan kerajaan negeri akan bertindak sewajarnya semua hak yang telah tercatit.

"Kerajaan melaksana hak-hak tersebut demi menjaga kepentingan ekonomi untuk generasi sekarang dan masa depan dan melakukan perkara yang adil untuk semua rakyat Sarawak," katanya. - Sarawakiana


✍ Sumber Pautan : ☕ SARAWAKIANA

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2hHmfxx

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.