Hi! Welcome Back and Stay Tune! Lelaki Mudah Jatuh Cinta Pandang Pertama Berbanding Wanita – Kajian - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Lelaki Mudah Jatuh Cinta Pandang Pertama Berbanding Wanita – Kajian

Mungkin ada ramai diantara kita memang susah hendak melupakan cinta pertama. Kata orang cinta pertama yang mengajar erti cinta, dan cinta pertama juga mengajar erti sakitnya apabila cinta didustai.

Jika anda perasan, kebanyakkannya wanita yang terlalu obses dengan cinta pertama berbanding lelaki. Namun kajian baru-baru ini mengesahkan, antara lelaki dan wanita, kaum lelaki lebih mudah jatuh cinta pandang pertama berbanding wanita.

Mungkin ini adalah hanya satu kajian, sejauh mana kebenarannya? Kajian yang dilakukan oleh pakar Antropologi Biologi di Amerika Syarikat mengesahkan kenyataan tersebut.

Kajian yang dilakukan ke atas 80,000 orang di dunia mendedahkan 48 peratus lelaki lebih mudah jatuh cinta, pada pandangan pertama, tetapi wanita hanya 28 peratus.

Ini kerana kebanyakkan perempuan lebih berhati-hati dalam mencari teman hidup, tidak semuda lelaki yang terlalu mudah untuk jatuh cinta. Menurut penyelidik, lelaki akan melihat fizikal wanita terlebih dahulu berbanding hati budi seseorang.

Wanita pula meletakkan fizikal sebagai pilihan kedua dan banyak perkara perlu dipertimbangkan untuk memilih pasangan. Bagi mereka rupa dan harta bukanlah jaminan kebahagiaan.

Sumber: Hanasuva.com

The post Lelaki Mudah Jatuh Cinta Pandang Pertama Berbanding Wanita – Kajian appeared first on Aliff Channel.



✍ Sumber Pautan : ☕ Tahukah Anda Rakyat Malaysia?

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2o6Epeu

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.