Hi! Welcome Back and Stay Tune! Padah main game, lelaki lumpuh separuh badan - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Padah main game, lelaki lumpuh separuh badan

MEMANG menjadi kebiasaan bagi kita untuk ‘melekat’ dengan telefon bimbit setelah seharian penat bekerja.

Padah main game, lelaki lumpuh separuh badan

Padah main game, lelaki lumpuh separuh badan

Ada juga yang menghabiskan berjam-jam lamanya menatap telefon semata untuk bermain permainan digital yang dimuat naik.

Namun, tahukah anda bahawa perkara-perkara tersebut mampu menjejaskan kesihatan pengguna telefon bimbit sendiri?

Baru-baru ini, seorang lelaki di China yang dikenali dengan nama Wang telah dimasukkan ke sebuah hospital kerana lumpuh dan dikatakan berpunca daripada bahagian lehernya.

Menurut portal Sohu, lelaki 40 tahun itu sering bermain permainan digital di telefonnya sehingga dua ke tiga jam lamanya.

Khabarnya, bermain telefon sambil baring merupakan kebiasaan buat lelaki yang berasal dari Chengdu itu untuk melepaskan lelah setelah habis waktu bekerja.

“Sibuk sepanjang hari dan hanya dapat berehat sejam atau dua jam pada tengah hari. Pada waktu malam, saya akan berehat sambil memegang telefon bimbit dua ke tiga jam,” katanya dipetik portal itu.

Namun, malangnya perkara tersebut telah mengakibatkan badannya dari bahagian perut ke bawah tidak dapat digerakkan.

Menurut doktor yang merawatnya, Wang mengalami cervical spondylosis (sakit tulang leher) yang turut menjejaskan tulang belakangnya.

Tambahnya lagi, pekerjaan Wang sebagai seorang pengusaha restoran mi memburukkan lagi keadaan kesihatannya.

Ini kerana tuntutan kerjanya memaksa Wang untuk berdiri dengan lama dan pada masa yang sama menundukkan kepala dan membengkokkan leher.

Menurut laporan portal itu lagi, Wang telah menangguhkan temu janji doktor sekali gus mengakibatkan dia lumpuh separuh badan dengan tiba-tiba.

Bagaimanapun, satu pembedahan kecemasan telah dijalankan dan dilaporkan keadaan Wang semaking pulih.

Namun, doktor tersebut tidak berani jamin jika Wang mampu pulih sepenuhnya akibat penyakit yang ditanggungnya itu.

Sumber: MYNEWSHUB.CC/SA

 



Sumber Padah main game, lelaki lumpuh separuh badan

✍ Sumber Pautan : ☕ Trending Now

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2Atzabp

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.