Hi! Welcome Back and Stay Tune! Bunuh: Polis Tahan Suami Wanita Warga China - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Bunuh: Polis Tahan Suami Wanita Warga China



Polis menahan seorang lelaki bagi membantu siasatan kes bunuh seorang wanita warga China, yang kepalanya ditemui di tebing Sungai Batang Lupar, Jalan Skait, Sri Aman, kira-kira 280 kilometer dari sini, tiga hari lepas. 

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Sarawak Datuk Dev Kumar berkata lelaki berumur 42 tahun itu, yang juga suami wanita berkenaan, ditahan reman tujuh hari sejak semalam selepas keterangan yang diberikannya mengenai kehilangan isterinya didapati meragukan.

Beliau berkata dalam keterangannya, peniaga tempatan yang mempunyai dua anak itu, berkata isterinya telah hilang beberapa hari tetapi dia tidak membuat laporan polis atas alasan tertentu.

"Kes ini diklasifikasi sebagai bunuh dan disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan. Usaha sedang dijalankan untuk mengumpul keterangan dan mengenal pasti identiti suspek yang terlibat. Semalam bedah siasat telah dijalankan ke atas kepala berkenaan,” katanya dalam kenyataan di sini, semalam.

Dev berkata, pemeriksaan awal yang dijalankan oleh doktor di Hospital Sri Aman mendapati wanita yang berumur antara 20 dan 30 tahun itu meninggal dunia dalam tempoh 24 jam, dan kes pada mulanya disiasat sebagai mati mengejut (SDR) sementara menunggu keputusan bedah siasat.

Beliau berkata pada hari berikutnya seorang lelaki warga China mengecam wanita itu sebagai anaknya yang berumur 31 tahun berkahwin dengan seorang peniaga tempatan pada 2011 dan menetap di Sri Aman.

Pada 3 Mac, penduduk Sri Aman digemparkan dengan penemuan objek dikatakan kepala manusia di tebingan sungai Batang Lupar, Sri Aman, dan pemeriksaan oleh pasukan polis di tempat kejadian mengesahkan bahawa objek tersebut adalah kepala seorang wanita.

✍ Sumber Pautan : ☕ Samurai Biru

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2FyL21P

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.