Hi! Welcome Back and Stay Tune! Mawan Dedah Keahliannya Sebagai Ahli PBB - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Mawan Dedah Keahliannya Sebagai Ahli PBB


KUCHING: Ahli Parlimen Saratok Tan Sri William Mawan Ikom mendedahkan beliau merupakan ahli Parti Pesaka Bumiputera Bersatu (PBB).

Katanya, ia sekali gus menamatkan spekulasi mengenai parti komponen Barisan Nasional (BN) yang beliau sertai sejak 2016 itu.

Memetik laporan Utusan Borneo, beliau menyerahkan sepenuhnya kepada kepimpinan BN dan PBB mengenai statusnya sebagai calon dalam Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU14) nanti.

“Saya akan menghormati keputusan mereka,” katanya ketika ditemui di sini, semalam.

Mawan yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Pakan telah membuat pendedahan tersebut selang sehari selepas Ketua Menteri merangkap Pengerusi BN Negeri Datuk Patinggi Abang Johari Tun Abang Openg berkata BN tidak akan meletakkan calon langsung untuk bertanding dalam PRU14.

Justeru, Mawan berkata ia adalah masa yang sesuai untuk beliau membuat pendedahan mengenai keahliannya dalam PBB kepada umum.

“Saya telah menjadi ahli PBB sejak 2016. Nombor siri keahlian parti saya adalah 470000.

“Pengambilan saya ke dalam parti itu adalah berikutan beberapa ketidakpastian berhubung status sesetengah calon mesra BN dalam Pilihan Raya Negeri 2016,” katanya.

Mengulas mengenai statusnya sebagai calon dalam PRU14, Mawan yang merupakan bekas Presiden Parti Demokratik Progresif Sarawak (SPDP kini PDP) dan Parti Tenaga Rakyat Sarawak (TERAS) menyerahkan kepada kepimpinan BN dan PBB.

Beliau juga menegaskan akan menghormati apa jua keputusan yang dibuat oleh pucuk pimpinan parti berhubung calon di Saratok. - Sarawakiana



✍ Sumber Pautan : ☕ SARAWAKIANA

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2FQg7hC

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.