Hi! Welcome Back and Stay Tune! Diet Pelik Dan Ekstrem Turunkan Berat Badan - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Diet Pelik Dan Ekstrem Turunkan Berat Badan

Ada banyak cara untuk mengurangkan berat badan. Cara yang paling biasa digunakan adalah bersukan selain mengekalkan diet atau pola pemakanan.

Tetapi, untuk berjaya menurunkan berat badan, semua orang memerlukan komitmen.

Walau bagaimanapun, di kalangan banyak diet terdapat ada juga sebenarnya cara diet yang agak drastik. Corak diet ini kedengaran seperti melucukan, malangnya cara ini tidak benar kerana membahayakan kesihatan dan tidak logik sama sekali.

Ingin tahu diet yang melampau untuk kesihatan kita? Berikut adalah ulasannya memetik dari laman Merdeka.com.

Diet udara

Diet udara terinspirasi dan berdasarkan konsep Breatharianism yang merupakan satu kepercayaan bahawa seseorang dapat hidup hanya dengan tenaga dari sinar matahari, udara, dan tidak memerlukan makanan.

Diet ini bertujuan untuk mengawal dorongan untuk menikmati makanan yang tidak sihat, dan melatih minda untuk mencapai matlamat.

Bagaimana diet ini berfungsi? Apabila anda rasa lapar, berhentilah bergerak. Menghabiskan tenaga hanya membuat anda lebih lapar. Jika boleh duduk dan tarik nafas dalam dan panjang melalui hidung anda. Hembuskan nafas berat melalui mulut, lepaskan semua pemikiran yang lapar dari otak.

Ada juga mereka yang menjalani diet ini dengan hanya menghirup aroma makanan. Caranya, anda perlu menipu fikiran anda bahawa anda telah makan.

Walau bagaimanapun, anda tidak perlu mengamalkan diet yang melampau ini, kerana anda masih memerlukan pengambilan makanan untuk sumber tenaga.

Diet menutup hidung

Seterusnya adalah diet menutupi hidung. Diet ini adalah bertentangan dengan diet udara. Diet menutup hidung, anda tidak boleh mencium bau makanan yang anda makan.

Ia bertujuan untuk menindas selera makan yang kemungkinan besar timbul daripada aroma makanan yang anda makan.

Makan ais

Kiub ais mempunyai manfaat untuk diet. Salah satu manfaat kiub ais untuk diet ia boleh membuat perut rasa kenyang tanpa pengambilan kalori yang berlebihan.

Caranya, anda boleh makan ais sebelum makan. Bila makan ais sebelum makan, selera kita akan berkurangan dan kita tidak akan makan terlalu banyak. Bukan itu sahaja, makan ais boleh melancarkan sistem penghadaman badan, jadi sangat baik bagi orang yang berdiet.

Walau bagaimanapun, jika dilakukan secara berterusan untuk jangka waktu yang lama, tubuh akan kekurangan nutrien dan mempunyai kesan negatif terhadap kesihatan akibat dehidrasi.

Diet kapas

Adakah satu kaedah berbahaya dan tidak disyorkan. Diet ini dilakukan dengan mencelup bola kapas dalam jus dan meminumnya.

Kaedah ini kebanyakannya dilakukan oleh supermodel untuk kekal kurus, tetapi dilarang oleh ramai pakar kerana kesan negatif untuk badan.

Pakar kesihatan memberi amaran keras bahawa menelan kapas bukanlah sesuatu yang baik kerana kapas mengandungi banyak bahan kimia dan serat sintetik yang tidak dapat dicerna.

Diet matahari

Satu diet tidak membenarkan anda makan dan minum sama sekali. Dalam satu hari, sekurang-kurangnya pengamal diet ini akan menghabiskan masa kira-kira 30 minit sebelum matahari terbit dan tenggelam. Ini sangat tidak selesa dipandang oleh orang awam.

Menurut kenyataan dari doktor, diet yang mereka lakukan ini tidak berkesan. Selain itu, matahari tidak dapat memenuhi keperluan pemakanan kita. Diet ini telah membunuh ramai orang.

The post Diet Pelik Dan Ekstrem Turunkan Berat Badan appeared first on Aliff Channel.



✍ Sumber Pautan : ☕ Tahukah Anda Rakyat Malaysia?

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : https://ift.tt/2jrFoB1

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.