Hi! Welcome Back and Stay Tune! Kisah Kanak-Kanak Kahwin Menjadi Tular - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Kisah Kanak-Kanak Kahwin Menjadi Tular

Satu video menjadi tular yang memperlihatkan upacara perkawinan dua kanak-kanak yang berusia kurang dari 3 tahun di dunia maya baru-baru ini. Kedua-dua anak yang sudah berkahwin itu kemudiannya membuat ramai orang rasa terharu.

Majlis perkahwinan khas yang diadakan pada hari Isnin 26 Mac, 2018 lepas di Beijing, China dihadiri oleh ibu bapa dua pengantin kecil dan beberapa sukarelawan yang berharap agar mereka sembuh.

Mereka kelihatan sangat baik apabila berkahwin. Pengantin perempuan memakai pakaian merah jambu, sementara pengantin lelaki berpakaian gelap.

Memetik dari laman Asia One, penganjur upacara perkahwinan kanak-kanak kecil yang berlangsung selama satu jam ini, adalah seorang sukarelawan yang menumpukan perhatian untuk membantu kanak-kanak penyakit kronik, bernama Han Yuqi.

Menurut Han Yuqi, terdapat sejumlah sukarelawan yang menawarkan tempat, hiasan dan gaun pengantin untuk memenuhi impian mereka berkahwin.

Perkahwinan tanpa pertukaran cincin atau jamuan yang melambangkan keinginan sebenar ibu bapa mereka untuk anak-anak mereka agar boleh hidup sehingga dewasa. Pada masa yang sama merealisasikan impian kanak-kanak ini untuk berkahwin.

“Dengan mengadakan perkahwinan ini, kami mahu kanak-kanak tahu bahawa ibu bapa mereka tidak pernah berputus asa (walaupun anak-anak mereka mempunyai leukemia),” kata Wu Laixin, bapa kepada pengantin kecil. “Kami harap anak-anak boleh mengadakan majlis perkahwinan sebenar suatu hari nanti.”

Kedua-dua kanak-kanak dari Provinsi Henan didapati mempunyai penyakit kronik yang mengancam nyawa. Didiagnosis dengan leukemia myelogenous pada tahun 2017 – sejenis leukemia yang sukar disembuhkan.

Kedua-dua kanak-kanak ini menjalani rawatan perubatan di bilik yang sama di Beijing Aerospace Centre Hospital. Mereka telah menjalani beberapa kemoterapi, tetapi gagal untuk merawat gejala penyakit.

Ketika ini, kedua-dua kanak-kanak ini sedang menunggu penderma untuk memindahkan operasi sumsum tulang belakang.

The post Kisah Kanak-Kanak Kahwin Menjadi Tular appeared first on Aliff Channel.



✍ Sumber Pautan : ☕ Tahukah Anda Rakyat Malaysia?

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : https://ift.tt/2FGj1Aw

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.