Hi! Welcome Back and Stay Tune! Tips Rahsia Agar Wajah Cerah Dalam 7 Hari - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Tips Rahsia Agar Wajah Cerah Dalam 7 Hari

Rata-rata wanita sanggup menghabiskan wang yang banyak untuk mendapatkan wajah yang mulus dan cerah. Untuk mendapatkan wajah yang cantik dan sihat, anda juga sebenarnya boleh menggunakan bahan semula jadi.

Di samping itu, bahan-bahan semulajadi ini agak murah dan mudah untuk diperolehi. Selain cantik nemawan, kulit juga cerah menjadikan anda tampil lebih yakin.

Setiap orang mempunyai tahap kecerahan kulitnya sendiri. Walau bagaimanapun, anda boleh mencapai kecerahan maksimum kulit dengan penjagaan kulit biasa di rumah.

Penjagaan kulit di rumah menggunakan bahan semulajadi yang ada dengan mudah boleh menjadi satu cara untuk menikmati hujung minggu di rumah. Ia tidak mengambil masa yang lama, anda boleh melihat keputusan dalam masa tujuh hari. Setiap bahan semulajadi ini boleh mencerahkan kulit secara semula jadi dalam masa tujuh hari.

Apa bahan semulajadi yang boleh anda gunakan untuk mencerahkan wajah ini? Mengolah dari laman Boldsky, 19/4/2018, berikut adalah empat cara untuk menerangi wajah secara semula jadi dalam tujuh hari.

Masker air beras dan susu

Air beras mengandungi ciri-ciri anti-radang yang membantu mencerahkan kulit wajah ketika membuatnya rasa berseri dan lembut. Susu membantu menghidrat kulit supaya kulit sentiasa lembap.

Ambil tiga sudu air beras dan susu tepung, kacau rata. Sapukan
di muka kemudian biarkan selama 20-30 minit.

Selepas itu bilas muka bersih. Lakukan penjagaan kulit ini dua kali seminggu. Selepas tujuh hari, kulit muka kelihatan lebih cerah.

Scrub dengan baking soda

Baking soda mempunyai manfaat mengangkat sel-sel kulit mati, sebagai antibakteria, untuk mencerahkan kulit lebih cepat.

Anda boleh menggunakan baking soda sebagai penjagaan kulit untuk mencerahkan muka. Sapukan baking soda yang dicampur dengan air di seluruh muka. Kemudian bilas dengan teliti.

Lihat keputusan wajah anda akan kelihatan lebih cerah dalam masa tujuh hari.

Masker oat

Oatmeal berfungsi sebagai exfoliator yang baik. Anda boleh menggunakannya untuk mengeluarkan sel-sel kulit mati supaya kelihatan lebih cerah dan bersinar. Campurkan oatmeal kemudian campur dengan air mawar.

Sapukan dengan muka sambil mengurut dengan gerakan bulat. Kemudian bilas muka dengan teliti, lakukan rawatan ini dua kali seminggu. Selepas tujuh hari melihat sendiri hasilnya kelihatan lebih cerah.

Yoghurt

Yogurt membersihkan kotoran pada kulit supaya kelihatan bersih dan cerah.

Campurkan yogurt dengan madu kemudian terpakai pada muka sebagai topeng. Biarkan selama 20 minit, kemudian bilas dengan air sejuk. Kulit anda akan kelihatan lebih cerah dan lembap dalam masa tujuh hari.

The post Tips Rahsia Agar Wajah Cerah Dalam 7 Hari appeared first on Aliff Channel.



✍ Sumber Pautan : ☕ Tahukah Anda Rakyat Malaysia?

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : https://ift.tt/2FGzWD0

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.