Hi! Welcome Back and Stay Tune! Jalur Gemilang mula berkibar di Perkampungan Sukan Rio - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Jalur Gemilang mula berkibar di Perkampungan Sukan Rio

Pegawai Physiotherapist pasukan badminton negara Sandra Fiedler berselfie dengan para pemain dan pegawai di Perkampungan Sukan Olimpik Rio 2016 hari ini.
 — Foto BernamaRIO DE JANEIRO, 3 Ogos — Kombinasi tarian samba dan salsa menyambut kontinjen Malaysia pada majlis sambutan rasmi di Perkampungan Sukan bagi temasya Olimpik di sini pada Selasa.

Jalur Gemilang dinaikkan dihadapan 30 atlet, jurulatih dan pegawai dari Malaysia, selain disertai atlet dari Angola, Kanada dan Fiji yang turut berkongsi pentas untuk acara menaikkan bendera di perkampungan itu.

Pengarah Perkampungan Sukan, Mario Cilenti, mengalu-alukan ketua kontinjen negara, Tan Sri Mohamed Al Amin Abdul Majid yang turut menyerahkan cenderahati, sebelum Jalur Gemilang dinaikkan bersama bendera Olimpik dengan diiringi lagu Negaraku.

Atlet negara yang diketuai pemenang dua pingat perak Olimpik, Datuk Lee Chong Wei terharu dengan kehangatan sambutan yang dilakukan pada waktu malam yang sejuk ketika mereka diarak keluar sambil diiringi kumpulan penari yang bertenaga.

Malaysia yang memburu pingat emas pertama di temasya sukan paling besar di dunia, akan mengambil bahagian dalam 11 acara di Sukan Olimpik yang akan bermula Jumaat ini.

Setakat ini, Malaysia sudah memenangi enam pingat di Sukan Olimpik sejak mula menyertainya bermula dari edisi Melbourne pada 1956, menerusi acara badminton dan serta terjun tetapi masih menunggu pingat emas sulung daripada temasya itu. — Bernama



from Malay Mail Online | All http://ift.tt/2atkLNS

Today updated news promoted by Mukah Pages

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.