Hi! Welcome Back and Stay Tune! Johor Bakal Tumbang, BN Hilang 2/3 Majoriti!! - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Johor Bakal Tumbang, BN Hilang 2/3 Majoriti!!

shahruddin_md_salleh

Pakatan Harapan mempunyai harapan untuk membentuk kerajaan di Johor berikutan hilangnya majoriti 2/3 BN di DUN Negeri itu selepas ADUN Jorak keluar UMNO dan menyertai Bersatu semalam.

Ini setelah Presiden Bersatu, Tan Sri Muhyiddin Yassin, mengumumkan Datuk Dr. Shahrudin Md Salleh sebagai Setiausaha Agung Bersatu yang baru semalam.  Pengumuman itu bermaksud, Shahrudin secara automatik terkeluar dari UMNO.

BN sekarang mempunyai 38 kerusi DUN dan Pakatan Harapan 18, dengan keluarnya Shahrudin dari UMNO bermaksud BN hanya tinggal 37 kerusi DUN dan Pakatan Harapan 19.

Ini membuka peluang seluas-luasnya kepada Pakatan Harapan untuk membentuk kerajaan negeri di Johor kerana dijangka akan ada lebih ramai lagi ADUN BN yang akan mengikuti jejak Shahrudin untuk menyertai Bersatu- baik sebagai ahli terus mahupun ahli bersekutu.

HIlang 2/3 majoriti ini hanyalah langkah pertama kepada peralihan kerajaan negeri kepada pakatan pembangkang – kali pertama dalam sejarah negara ini.



Sumber : Negara Pakatan Rakyat http://ift.tt/2dD17SY

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.