Hi! Welcome Back and Stay Tune! Jangan Buat 5 Perkara Ini Di Media Sosial Ketika Bertunang - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Jangan Buat 5 Perkara Ini Di Media Sosial Ketika Bertunang

Bertunang adalah fasa hidup yang dinantikan ramai orang sebelum menuju gerbang perkahwinan. Tak hairan jika anda ingin segera menyebarkan berita ini kepada orang lain.

Namun yang perlu diingat adalah ada beberapa perkara yang sebaiknya tidak anda muatnaik di media sosial berkaitan rancangan pertunangan. Sebab jika hal ini dilakukan, boleh memberikan kesan yang tidak dijangka.

Dipetik dari Purewow, di bawah empat hal tentang pertunangan yang sebaiknya tidak dimuatnaik di media sosial:

Jumlah karat

Tak perlu memuatnaik di media sosial berapa karat cincin yang anda pakai. Tak perlu pula memberitahu netizen berapa harga cincin yang dibelikan oleh pasangan anda. Selain menimbulkan kecemburuan sosial, memberitahu harga cincin di media sosial membuat anda nampak sombong.

Mengumumkan di media sosial sebelum memberitahu keluarga besar

Mengumumkan pertunangan di media sosial sah-sah saja. Tetapi jika mengumumkannya sebelum memberitahu saudara dan keluarga, boleh membuat perasaan mereka terluka. Bayangkan apa yang mereka rasakan ketika dapat tahu pengumuman pertunangan anda dari media sosial. Sebaiknya rahsiakan rancangan pertunangan anda dan beritahu secara diam-diam pada keluarga. Setelah itu baru umumkan khabar bahagia ini di media sosial untuk memberitahu teman-teman anda.

Tarikh dan butir-butir acara

Muat tarikh, tempat, dan butir-butir acara pertunangan di media sosial adalah hal yang sebenarnya tidak perlu dilakukan. Sebab seharusnya maklumat ini hanya diagihkan kepada mereka yang diundang.

Future Mrs

Anda sangat optimis meletakkan namanya di profil dengan gelaran Mrs. Ini adalah berita baik. Namun jika terlalu berlebihan di media sosial, boleh membuat followers anda rasa bosan dan menghapuskan persahabatan anda.

(nip)

The post Jangan Buat 5 Perkara Ini Di Media Sosial Ketika Bertunang appeared first on Aliff Channel.





Sumber : Aliff Channel

http://ift.tt/2l0owUz

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.