Hi! Welcome Back and Stay Tune! Angin je tengok parent biar anak conteng dinding Pejabat Pos ni - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Angin je tengok parent biar anak conteng dinding Pejabat Pos ni

Kerap kali kita mendengar keluhan masyarakat tentang sikap ibu bapa yang tidak kisah atau tidak ambil peduli dengan kelakuan anak mereka di khalayak ramai. Dek kerana terlalu leka bermain Facebook atau mempunyai pe’el tak boleh ditegur, memang payahlah. Yang susahnya adalah masyarakat sekeliling kerana ibu bapa sendiri tak boleh menegur perbuatan salah anak mereka

Seperti yang dikongsikan dalam laman Penang Kini, situasi yang berlaku di pejabat pos Gelugor itu sangat tidak wajar dan tidak boleh diterima. “Sikap ibu bapa yang tidak kisah apa anak nak buat, habis dinding pejabat pos dilukis, bakul sampah dipijak.”

 

Di mana agaknya ibu bapa kepada kanak-kanak ini? Adakah terlalu sibuk atau langsung tidak mempedulikan anak meskipun mereka melakukan kesalahan. Dan di mana pula pegangan masyarakat dahulu “melentur buluh biar dari rebungnya” dan juga “sayangkan anak tangan-tangankan””? Kebanyakan netizen yang memberi komen berkata ia berpunca daripada sikap ibu bapa sendiri yang sama ada tidak mempedulikan anak mahupun langsung tidak boleh menegur anak mereka. “Anak itu tak salah, ibu bapa yang tak sedar dengan perkara seperti ini.” “Sibuk main gajet sampai menganga tak nampak apa anak buat.”

 

Kredit :
mforum.cari.com.my

The post Angin je tengok parent biar anak conteng dinding Pejabat Pos ni appeared first on MyNewsViral.

>Untuk meneruskan bacaan klik link ini http://ift.tt/2nojeCA

✍ Sumber Pautan : ☕ MyNewsViral


Mukah Pages memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap jam tanpa henti dari pelbagai sumber. 📲 📖 Enjoy dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share!



No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.