Hi! Welcome Back and Stay Tune! Ditinggal bapa,pelajar & Adik beradik terpaksa tinggal di pusat snooker - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Ditinggal bapa,pelajar & Adik beradik terpaksa tinggal di pusat snooker

Ditinggal bapa,pelajar & Adik beradik terpaksa tinggal di pusat snooker|Tiada kata lagi yang dapat di ungkapkan melihat raut wajah dan adik beradik pelajar perempuan SMK Seri Kota Puteri.

Membaca kisahnya yang diviralkan oleh Zaikhan Abdul Rahim pelajar yang dikenali sebagai Farrah Marcella dan adik beradiknya yang lain ditinggalkan bapa dan Akhirnya terpaksa menumpang pusat snuker.
Hidup merempat menumpang di pusat snooker bersama adik beradiknya yang lain. Inilah rumah mereka. Beraya, berpuasa, berteduh semuanya di sini, namun masih mampu untuk cemerlang dalam SPM 6A 1B 1C

Inilah kejayaan yang amat bermakna untuk adik Farah Marcella, pelajar SMK Seri Kota Puteri.

InshaAllah saya punya kawan-kawan yang prihatin dan saya akan membantu pengajian beliau yang seterusnya. Saya harap anda sudi untuk bersama-sama membantu Farah Marcella. Maklumat lengkap akan dimaklumkan nanti.

Anak ini tidak berkemampuan, ditinggalkan bapa dengan adik beradik yang ramai tanpa rumah. Kerap tidak hadir ke sekolah dan akhirnya dibuang sekolah semasa tingkatan 4.

Masuk tingkatan 5, dia datang daftar dirinya sendiri. Beberapa bulan kemudian, dia menghilangkan diri lagi. Saya cuba mencari dia. Saya lihat dia susah dan jika tidak dibantu, ia merupakan satu kerugian kerana saya nampak dia ada potensi.

Saya bawa dia pulang ke rumah, saya jaga dia, ajar dia, tuisyenkan dia. Hanya dalam tempoh dua bulan setengah sahaja, akhirnya atas usaha dia juga yang tidak mengenal erti penat lelah, dia berjaya!

Zaikhan Abdul Rahim

Allah, semoga dia terus diberikan kekuatan kecemerlangan di dunia dan akhirat.

Bismillāhi r-Raḥmāni r-Raḥīm
Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Penyayang
Projek Infaq Pengajian Farrah Marcella
MAYBANK M2U Saver Islamic
ACCT NO : 3611 4522 7076
ZAIKHAN ABDUL RAHIM

Dengan rasa penuh tanggung jawab saya dan adik saya, Cikgu Suraya Binti Abdul Rahim akan menguruskan sebaik-baiknya dana / sumbangan / infaq yang diberikan bagi tujuan kebajikan pelajar tersebut.

Saya mulakan dgn sumbangan peribadi dari saya sendiri sebanyak RM1,000. Semoga Allah permudahkan usaha ini dalam membantu mereka. Alhamdulillah. Semoga Allah kira sebagai amal jariah kita dan beroleh kebaikan berganda di akhirat kelak.
Jazakallah Khairan Katsiran, Aamin.
Zaikhan Abdul Rahim
019 751 7410
” Siapa di antara kalian yg mampu melindungi dirinya dari api neraka meskipun dgn setengah biji kurma, maka hendaklah ia melakukannya.” [HR. Muslim No.1687].

The post Ditinggal bapa,pelajar & Adik beradik terpaksa tinggal di pusat snooker appeared first on Eberita.org.

>Untuk meneruskan bacaan klik link ini http://ift.tt/2nCsKA3

✍ Sumber : ☕ Eberita.org


Mukah Pages memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap jam tanpa henti dari pelbagai sumber. Enjoy dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share!

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.