Hi! Welcome Back and Stay Tune! RUU 355: BN Bakal Berdepan Krisis Dalaman – Chandra Muzaffar - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

RUU 355: BN Bakal Berdepan Krisis Dalaman – Chandra Muzaffar

KUALA LUMPUR: Barisan Nasional (BN) bakal berdepan krisis dalaman sekiranya tiada keputusan sepakat dibuat berhubung pembentangan pindaan Akta Mahkamah Syariah (Bidang Kuasa Jenayah) 1965 atau RUU 355.

Penganalisis politik, Dr Chandra Muzaffar berkata secara majoriti komponen BN menentang pindaan tersebut.

“Kalau tidak (sepakat) BN mesti berdepan dengan krisis dalaman. MCA kata mereka tidak boleh terima dan menolak dan sebagainya sekaligus mereka tidak boleh berpatah balik dalam soal ini.

“Mereka (MCA) kena terus dengan pendiriannya dan dari segi itu memang ia soal besar, itu sebabnya mereka (BN) punya penyelesaian mungkin undian secara umum dan biarkan kepada Ketua Whip,” katanya ketika dihubungi Astro AWANI hari ini.

BACA: PAS mahu lihat draf RUU 355 sebelum BN bentang di Parlimen

Justeru, katanya, ia dilihat akan memberi tekanan kepada UMNO untuk memastikan pindaan itu dapat dibuat dengan sokongan majoriti Ahli Parlimen.

Chandra berpandangan pindaan Akta 355 dengan kerjasama BN bakal mengukuhkan ideologi yang dibawa Pas.

“Kerana bagi Pas, ia penting bagi ideologinya dan dari segi perjuangannya. Pas akan kata itu bukti Pas dapat sokongan daripada UMNO dan sebagainya.

“Mereka akan gembira dengan kenyataan itu tetapi pengundi kita harus membezakan ini daripada kerjasama dalam bentuk pilihan raya, kerjasama dari segi pengagihan kerusi pilihan raya kerana ia merupakan sesuatu yang berbeza,” katanya.

BACA: Kerajaan akan bentang RUU 355 di Parlimen – TPM Zahid

Jelasnya, pengundi PAS di peringkat akar umbi masih sukar menerima ideologi politik yang diperjuangkan UMNO termasuk krisis dalaman yang mendepani parti melayu terbesar itu.

>Untuk meneruskan bacaan klik link ini http://ift.tt/2nyqddf

✍ Sumber : ☕ Siakapkeli


Mukah Pages memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap jam tanpa henti dari pelbagai sumber. Enjoy dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share!

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.