Hi! Welcome Back and Stay Tune! Ekonomi Digital Mampu Teraju Malaysia Capai Keunggulan - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Ekonomi Digital Mampu Teraju Malaysia Capai Keunggulan

KUALA LUMPUR: Dunia digital membolehkan seorang peniaga barangan bayi dan kanak-kanak untuk beroperasi dengan kos yang rendah dan memberi peluang kepada ibu bapa untuk mendapatkan barangan yang unik pada harga yang rendah.

“(Perniagaan atas talian) mampu memberi peluang kepada ibu bapa untuk dapatkan barangan yang unik seperti mini-bike kami yang istimewa, tanpa pengayuh dan memiliki barang (seperti) ini dengan harga yang rendah,” jelas pengusaha Etin Advanture Wong Wai Yin.

Beliau yang juga peserta program eUsahawan anjuran Perbadanan Ekonomi Digital Malaysia (MDEC) memulakan perniagaan berkenaan 10 tahun lalu dan amat teruja dengan bimbingan yang disalurkan oleh MDEC.

Semasa menceritakan pengalamannya ketika memulakan perniagaan hampir sedekad lalu, beliau mengakui tanpa pengalaman yang luas dan modal yang banyak, sukar baginya untuk memulakan langkah permulaan.

“Masa tu di Malaysia, e-commerce belum lagi matang tetapi tahun lepas saya ada peluang bila dia tahu ada program eUsahawan (menerusi kempen) YouCanDuit melalui Facebook dan saya terus ambil peluang ini,” katanya dalam temu bual bersama penyampai berita Astro AWANI, Cynthia Ng secara langsung dalam program berita Hari Ini 8 terbitan Astro AWANI pada Jumaat.

Sementara itu, Naib Presiden Jabatan Hal Ehwal Korporat, Razaleigh Zainal memberitahu semua peserta eUsahawan dan e-Rezeki diberikan latihan dan pendedahan yang mencukupi untuk menjalankan perniagaan secara atas talian.

Beliau juga mengajak mana-mana pihak yang berminat untuk menyertai program berkenaan untuk mendapatkan maklumat lanjut menerusi laman web youcanduit.mdec.my

“Latihan kita berikan secara percuma, itu yang penting,” katanya.

>Untuk meneruskan bacaan klik link ini http://ift.tt/2mevwyb

✍ Sumber : ☕ Siakapkeli


Mukah Pages memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap jam tanpa henti dari pelbagai sumber. Enjoy dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share!

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.