Hi! Welcome Back and Stay Tune! Jualan Peranti Utama Samsung Mencapai Tahap Terendah Pada Suku Pertama 2017 - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Jualan Peranti Utama Samsung Mencapai Tahap Terendah Pada Suku Pertama 2017

Tidak seperti Apple, Samsung mengeluarkan pelbagai model baru setiap tahun. Walaupun jualan sedikit menurut tahun lalu, Samsung masih lagi mengekalkan kedudukan sebagai pengeluar peranti nombor satu dunia dengan jualan mencecah 309 Juta unit. Tetapi pada suku pertama 2017, terdapat satu trend yang pastinya merisaukan Samsung. Jumlah jualan peranti utama mereka mencapai tahap terendah dalam sejarah syarikat.

Menurut laporan The Investor, jualan peranti utama hanya menyumbang kepada 29% jualan. Ini adalah pertama kali jualan Galaxy S dan Galaxy Note mencatatkan jualan di bawah 30%. Masalah yang melanda Note 7 dan Galaxy S7 yang sudah agak berusia dipercayai menyebabkan penyusutan ini. Angka tertinggi jualan peranti utama dicatatkan pada tahun 2013 dengan 75% peranti terjual adalah Galaxy S4.

Samsung mungkin tidak perlu terlalu risau kerana Galaxy S8 dipercayai akan meningkatkan semula jualan peranti utama. Ramai pengguna menanti model baru dan memilih untuk tidak membeli Galaxy S7 dan Note 5 pada suku ini. Adakah anda tergolong di dalam kategori ini?

Untuk meneruskan bacaan klik link ini http://ift.tt/2nGvj6E

✍ Sumber Pautan : ☕ Amanz


(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Enjoy dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share!

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.