Hi! Welcome Back and Stay Tune! Bapa Bunuh Anak 11 Bulan Di 'Facebook Live' Sebelum Gantung Diri Sampai Mati - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Bapa Bunuh Anak 11 Bulan Di 'Facebook Live' Sebelum Gantung Diri Sampai Mati

Seorang bapa berusia 21 tahun tergamak membunuh bayi perempuannya yang baru saja berusia 11 bulan, kemudian menggantung dirinya sendiri sampai mati



Kejadian berlaku pada Isnin, 24 April 2017 di sebuah hotel terpencil di daerah Phuket, Thailand di mana Wuttisan Wongtalay telah menyiarkan pembunuhan bayi perempuannya di 'Facebook Live'.

Video tersebut menunjukkan si bapa mengikat tali gantung di leher bayi perempuannya itu dan melepaskannya dari atas bumbung.

Jelas kedengaran kanak-kanak itu menangis sebelum berhenti dan dia kemudian menariknya kembali dan membuang ikatan di leher kanak-kanak itu.

Menurut pegawai polis Thai Jullaus Suvannin, Wuttisan bertindak sedemikian kerana ditinggalkan isterinya

Isteri Wuttisan, Jiranuch Trirat, 21, berkata mereka telah berkahwin selama lebih setahun, tetapi suaminya menjadi semakin ganas sejak kebelakangan ini.

Tambahnya lagi, Wuttisan kadang-kadang turut memukul anak tiri lelakinya yang berusia 5 tahun.

says.com

Facebook memadam video tersebut selepas disiarkan selama kira-kira 24 jam setelah mendapat laporan dari Kementerian Ekonomi Digital Thailand

Image via Daily Express


Dalam satu kenyataan, seorang jurucakap Facebook berkata: "Ini adalah satu kejadian mengerikan dan kami simpati kepada keluarga mangsa. Kandungan seperti ini sama sekali tidak ada tempat untuk disiarkan di Facebook dan ia telah dipadam."

Sebaliknya, jurucakap Kementerian Thailand, Somsak Khaosuwan memberitahu Reuters: "Kami tidak boleh mendakwa Facebook, kerana mereka telah bertindak mengikut protokol apabila kita menghantar laporan terbabit. Mereka kendalikannya dengan baik sekali."


Untuk meneruskan bacaan klik link ini atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2qbHz0j

✍ Sumber Pautan : ☕ ISU sEMASA


(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Enjoy dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share!

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.