Hi! Welcome Back and Stay Tune! “Kena Cari Rakan Bantu Untuk Istiqamah” - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

“Kena Cari Rakan Bantu Untuk Istiqamah”

Sejak kebelakangan ini sering saja kita dengar berita selebriti yang sudah lama berhijab kembali membuka tudung. Pelbagai alasan yang diberikan, dan bagi Yatt Hamzah yang turut melalui proses penghijrahan, menasihati golongan tersebut agar lebih medekati kawan yang boleh membantu mereka untuk terus istiqamah dalam penghijrahan.

BACA: Yatt Hamzah Selamat Lahirkan Bayi Perempuan

“Saya tidak layak untuk bercakap soal keputusan mereka kembali ke imej yang asal kerana saya percaya mereka ada sebab yang tersendiri. Namun, apa yang saya boleh cakap agar mereka mencari kawan yang boleh membantu mereka untuk terus istiqamah. Selain itu, mereka juga perlu mencari guru untuk membimbing mereka menjadi lebih baik”

“Saya melalui apa yang mereka rasa sekarang, kerana bidang lakonan sebagai punca pendapatan utama. Saya akui pada awal penghijrahan ada produksi yang minta buka tudung dan rezeki dalam bidang itu juga berkurangan. Tapi kita kena ingat rezeki daripada Allah. Saya yakin banyak cara lain untuk kita mencari rezeki selepas berhijab,” katanya kepada m Star Online.

Pernah berada di situasi mereka, Yatt memahami bentuk dugaan yang dihadapi mereka yang memang mencari makan di dalam bidang hiburan. Namun baginya, sebagai orang Islam adalah wajib untuk mempercayai rezeki itu ada di mana-mana sahaja dan tidak terlalu taksub memikirkan dugaan yang diberikan seperti tidak mendapat tawaran berlakon kerana berhijab.

Apapun ada benarnya kata-kata Yatt, penghijrahan itu bukan mudah tetapi tidak mustahil. Semoga kepada selebriti yang masih berada di dalam keadaan keliru dengan penghijrahan yang dilakukan, dapat kembali ke pangkal jalan dan dikuatkan hati untuk terus istiqamah. (rtky/w)


Koleksi video viral edisi 2017




Untuk meneruskan bacaan klik link ini atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2p7Ii1d

✍ Sumber Pautan : ☕ Oh! Semput


(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Enjoy dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share!

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.