Hi! Welcome Back and Stay Tune! Hukum Bayar Zakat Di Tempat Lain Selain Tempat Bekerja. Ustaz Azhar Menjelaskan Perkara Ini !!! - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Hukum Bayar Zakat Di Tempat Lain Selain Tempat Bekerja. Ustaz Azhar Menjelaskan Perkara Ini !!!

Ramai yang tanya, Bolehkah saya bayar zakat di kampung saya lepas balik kampung untuk raya nanti? Saya nak bantu fakir miskin di kampung saya. Ini jawapan dari Uztaz Azhar Idrus yang bakal mengejutkan anda !!!

Hukum Bayar Zakat Di Tempat Lain Selain Tempat Bekerja. Ustaz Azhar Menjelaskan Perkara Ini !!!| Ramai yang bertanyakan soalan berkenaan bolehkah bayar zakat di tempat lain seperti dikampung halaman selain daripada tempat mencari rezeki? Contohnya anda mencari rezeki bekerja di Kuala Lumpur, manakala kampung halaman anda adalah di Alor Star.

Anda terlupa membayar zakat fitrah & hanya teringat apabila sehari sebelum raya & pada masa itu anda telah berada di Alor Star untuk balik beraya. Ustaz Azhar menerangkan bahawa Zakat itu adalah Sah tetapi perbuatan itu adalah HARAM. Ini kerana fakir miskin ataupun asnaf tempat kita mencari rezeki itu berhak keatas wang pendapatan kita itu.

Maka kita hendaklah mengeluarkan zakat di tempat kita mencari rezeki & bukanlah membayar zakat dikampung halaman kita sendiri. Jika sebelum ini ada membuat kesilapan begini, berighfarlah memohon keampunan Allah atas kejahilan kita & berubahlah untuk masa akan datang.

Lihat sedutan video Ustaz Azhar Idrus dibawah ini untuk dikongsi bersama.

Sumber: Youtube Hamba Faqir Channel-UAI



✍ Sumber Pautan : ☕ Siakapkeli

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2rJfsm9

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.