Hi! Welcome Back and Stay Tune! Prestasi GDP Kanada Positif Sejajar Dengan Jangkaan Pasaran - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Prestasi GDP Kanada Positif Sejajar Dengan Jangkaan Pasaran

Ekonomi Kanada berkembang pada kadar 0.2% pada April selepas merekod kenaikan 0.5% pada bulan sebelum itu. Data kali ini sejajar dengan jangkaan pasaran dari segi tahun ke tahun pada paras 3.3%.

Kanada agak unik kerana Jabatan Statistik mereka mengeluarkan data KDNK (GDP) setiap bulan yang tidak banyak negara lain berbuat demikian selain mengeluarkan data suku tahunan.

14 daripada 20 sektor berkembang pada tempoh ini, walaupun pengeluaran barangan tidak berubah pada tempoh sama dengan kenaikan tahunan sebanyak 4.2%.

Terdapat pertumbuhan berterusan dalam sektor minyak, tetapi kejatuhan 0.9% pula dicatat dalam pengeluaran pembuatan yang membawa kepada kadar tahunan 2.0%.

Sektor perkhidmatan berkembang 0.3% pada tempoh sama yang menyumbang kepada kenaikan 3.0% secara tahunan.

Pertumbuhan kukuh direkod dalam peruncitan dan jualan borong dengan kenaikan 1.0% dalam sektor pengangkutan.

Bank of Canada dilihat semakin optimis dengan perkembangan ekonomi dan dijangka tiada perubahan yang signifikan berikutan laporan data pertumbuhan GDP hari ini, walaupun sektor pembuatan agak mengecewakan.

Terdapat spekulasi kenaikan kadar faedah pada mesyuarat Julai selepas dua pegawai dari Bank of Canada memperkatakan hal tersebut pada Khamis.

The post Prestasi GDP Kanada Positif Sejajar Dengan Jangkaan Pasaran appeared first on MOSHED.COM.



✍ Sumber Pautan : ☕ MOSHED.COM

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2sYxlRO

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.