Hi! Welcome Back and Stay Tune! Video: Salute dan terharu! Cara pegawai polis ini kawal lelaki yang bersenjatakan pisau amat menyentuh hati, tengok ending dia memang tak dijangka! - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Video: Salute dan terharu! Cara pegawai polis ini kawal lelaki yang bersenjatakan pisau amat menyentuh hati, tengok ending dia memang tak dijangka!

Video: Salute dan terharu! Cara pegawai polis ini kawal lelaki yang bersenjatakan pisau amat menyentuh hati, tengok ending dia memang tak dijangka!

Video: Salute dan terharu! Cara pegawai polis ini kawal lelaki yang bersenjatakan pisau amat menyentuh hati, tengok ending dia memang tak dijangka!

Seorang pegawai polis Thailand menerima pujian susulan insiden keberaniannya mengawal dan menghentikan satu ancaman berbahaya di balai polis Huay Kwang di Bangkok.

Insiden bermula apabila seorang lelaki bersenjatakan pisau besar memasuki balai polis terbabit.

Menerusi rakaman CCTV, lelaki bersenjata itu kemudiannya cuba menghalakan pisau ke arah pegawai polis, Anirut Malee, yang kelihatan di tepi sebuah meja.

Bagaimanapun, Anirut kelihatan tenang sahaja mengawal keadaan dan cuba bercakap dengan lelaki tersebut dan langsung tidak menggunakan kekerasan biarpun dia bersenjata.

Bukan itu sahaja, selepas berjaya memenangkan lelaki itu, Anirut mengambil pisau lalu membuangnya jauh-jauh.

Dan tanpa disangka-sangka, Anirut terus memeluk lelaki tersebut erat-erat disambut dengan beberapa tepukan di belakang. Lelaki itu kemudian didudukkan dan dilihat menangis di atas kerusi.

Menurut laporan berita tempatan, kejadian itu berlaku pada 17 Jun lalu.

“Sebelum ini bekerja sebagai pemuzik namun baru tiga hari ini dia bekerja sebagai pengawal keselamatan dan tidak mendapat bayaran. Dia mengalami stress kerana ditambah pula dengan gitarnya dicuri,” kata Anirut.

“Saya mendengar masalahnya dan berkata saya mempunyai sebuah gitar untuk diberikan kepadanya dan saya turut mencadangkan untuk keluar makan bersama. Kami berbicara dalam dialek selatan Thai.”

Thai Visa News berkata lelaki itu telah dihantar ke hospital untuk ujian mental dan tiada sebarang pertuduhan dikenakan.

Tonton video kejadian itu dibawah:

Sumber: SK



Sumber Video: Salute dan terharu! Cara pegawai polis ini kawal lelaki yang bersenjatakan pisau amat menyentuh hati, tengok ending dia memang tak dijangka!

✍ Sumber Pautan : ☕ Macam Macam hal laaaa... Anda patut tahu!!!

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2stwZ1P

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.