Hi! Welcome Back and Stay Tune! “Susu Saya Dah Popular” – Wanita tiba-tiba jadi popular di media sosial kerana susu - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

“Susu Saya Dah Popular” – Wanita tiba-tiba jadi popular di media sosial kerana susu

Seorang wanita tiba-tiba menjadi perhatian di media sosial gara-gara ‘susu’nya!

 

“Susu Saya Dah Popular” - Wanita tiba-tiba jadi popular di media sosial kerana susu

“Susu Saya Dah Popular” – Wanita tiba-tiba jadi popular di media sosial kerana susu

 

 

Juliawati Mohamad Rosdi, 39, berkata, dia tidak menyangka resipi susu pekat manis buatan sendiri yang dikongsi olehnya di media sosial tidak lama dulu, kini tular di media sosial.

“Resipi susu pekat tu sebenarnya saya tengok di internet, tak silap saya tahun lepas.

“Saya cuba buat sendiri di rumah, Alhamdulillah jadi dan saya pun berkongsi dengan rakan-rakan di Facebook, tak sangka resipi susu tu jadi popular sekarang,” katanya kepada mStar Online.

 

Juliawati atau lebih seang disapa Aleen berkata sejak susu pekat hasil air tangannya menjadi, dia sudah jarang-jarang membeli susu pekat yang dijual di kedai.

Katanya, berdasarkan resipi yang dikongsi di media sosial, dia mampu memperolehi sehingga tiga botol susu pekat untuk disimpan sebagai stok di rumahnya.

“Cuma ia tak boleh disimpan lamalah macam yang dibeli di kedai sebab tak ada bahan pengawet,” katanya.

Mengenai perbezaan rasa susu pekat buatan sendiri dengan susu pekat di pasaraya, Aleen yang bekerja sebagai kerani pentadbiran  di Damansara ini mengakui ia tidak seratus peratus sama.

“Ada sikit perbezaan, taklah sama ‘sebiji’ tapi yang pastinya kita boleh mengubah rasanya mengikut cita rasa masing-masing.

“Kalau nak sedap lagi boleh gantikan susu cair kepada susu tepung, itulah yang saya selalu buat, begitu juga tahap kepekatannya…saya biasanya buat cair sedikit,” katanya.

Menurut Aleen, sebab utama dia memilih untuk membuat susu pekat sendiri adalah kerana kadar gula yang boleh dikurangkan.

“Ia salah satu satu cara untuk saya dan keluarga mengurangkan kadar pengambilan gula,” katanya.

Aleen berkata dia sering menggunakan susu pekat yang dibuatnya untuk memasak dan membancuh minuman.

“Anak-anak saya suka cicah dengan roti, sebab itu saya kerap juga membuatnya,” katanya sambil menambah dia akan membuat tiga hingga empat kali susu pekat dalam sebulan.

Katanya, membuat susu pekat sendiri juga membantu ibu-ibu berjimat kerana mengikut resipi yang dikongsinya, bahan-bahan yang diperlukan tidak akan digunakan sampai habis.

Berikut resipi susu pekat yang dikongsi oleh Aleen:

Sumber: Mstar

 



Sumber “Susu Saya Dah Popular” – Wanita tiba-tiba jadi popular di media sosial kerana susu

✍ Sumber Pautan : ☕ Macam Macam hal laaaa... Anda patut tahu!!!

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2wHdsgP

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.