Hi! Welcome Back and Stay Tune! Contoh Soalan Exam Online PTD 2017 - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Contoh Soalan Exam Online PTD 2017

Contoh Soalan Exam Online PTD 2017 akan diberikan kepada calon di akhir entri ini. Soalan ini disediakan untuk calon exam PTD membuat persediaan dengan mendapat gambaran bentuk soalan. Walaubagaimanapun contoh soalan peperiksaan online pegawai tadbir diplomatik ini bukannya soalan sebenar dan soalan ramalan. Ianya adalah contoh soalan sahaja untuk persediaan calon.

soalan exam online ptd

Peperiksaan online pegawai tadbir diplomatik 2017 adalah wajib bagi semua calon yang telah dipanggil untuk menduduki exam. Calon-calon bolehlah memuat semakan ke exam PTD 2017 di pautan semakan exam online PTD. Seperti tahun-tahun sebelum ini, persaingan adalah sangat sengit. Dengan adanya contoh soalan diharap calon lebih peka dengan gambaran format soalan yang bakal ditanya.

Rujukan exam PTD 2017 juga akan dikeluarkan kepada calon-calon exam ptd 2017 untuk membantu calon-calon exam lulus. Kepada calon-calon yang ingin mendapatkan versi penuh rujukan peperiksaan online PTD 2017 bolehlah akses ke group khas untuk mendapatkan rujukan ini.

Peperiksaan Online Pegawai Tadbir Diplomatik 2017

Contoh soalan exam PTD 2017 disediakan berdasarkan format exam. Format exam PTD dipecahkan kepada 2 seksyen iaitu seksyen A dan seksyen B yang mana kedua-dua seksyen tersebut dipecahkan kepada :
  • Seksyen A: Pengetahuan Am - 8.00 malam hingga 8.40 malam
  • Seksyen B: Daya Menyelesaikan Masalah – 8.55 malam hingga 9.40 malam

Pegawai Tadbir Diplomatik Gred M41 merupakan penjawat awam yang bertugas di jabatan-jabatan perkidmatan awam seluruh Malaysia. Jawatan ini antara yang paling popular setiap tahun.

Secara ringkasnya, Pegawai Tadbir Diplomatik bertanggungjawab dalam merancang, menggubal, dan melaksanakan dasar-dasar awam merangkumi ekonomi, perancangan dan pentadbiran sosial, hubungan antarabangsa dan hal ehwal luar negeri.

​Format terkini exam PTD 2017 adalah berbeza berbanding tahun sebelumnya. Format peperiksaan 3 Nov ini hanya dibahagikan kepada dua seksyen, iaitu seksyen A dan juga seksyen B.

Format Soalan Seksyen A

Lebih menjurus kepada pengetahuan am Malaysia dan keadaan sekeliling. Soalan yang diperuntukkan ialah 50 minit dan perlu dijawab dalam masa 40 minit.

Format Soalan ​Seksyen B

Lebih kepada daya penyelesaian masalah. Ramai calon mengadu tak cukup masa untuk menjawab soalan seksyen B ini. Sebanyak 40 soalan disediakan dan perlu dijawab dalam masa 45 minit Walaubagaimanapun soalan seksyen B ini hanya menggunakan silibus pembelajaran diperingkat Sijil Pelajaran Malaysia.

Soalan seksyen B terdiri daripada 3 kategori iaitu:
  1. Kemahiran logik
  2. Matematik
  3. Menginterptasikan data

Contoh Soalan Exam Online PTD 2017

Berikut akan dikongsikan contoh soalan exam online PTD 2017. Contoh soalan terdiri daripada 2 bahagian atau seksyen iaitu seksyen A dan B (Bukan soalan ramalan hanya contoh sahaja).

1. Contoh Soalan Seksyen A Exam PTD 2107

contoh soalan exam ptd 2017


contoh soalan exam ptd 2017

contoh soalan exam ptd 2017

1. Contoh Soalan Seksyen B Exam PTD 2107

contoh soalan exam ptd 2017

Soalan-soalan diatas hanyalah soalan contoh dan bukannya soalan ramalah mahupun soalan bocor. Jika anda mahukan Rujukan Peperiksaan Pegawai Tadbir Diplomatik, anda bolehlah dapatkan Rujukan yang akan dikeluarkan oleh Tim Kerjaya di pautan ini pada 30/10/2017 jam 10 pagi: http://ift.tt/2xx92u4

Rujukan Contoh Soalan Exam Online PTD 2017


rujukan exam ptd 2017

Kesemua contoh soalan yang diberikan diatas bolehlah dimuat turun oleh calon bermula sekarang. Contoh soalan ini merupakan Preview Rujukan sebenar yang akan terbit pada 30 Oktober 2017 jam 10 pagi (save tarikh ini).

Calon-calon yang berminat untuk muat turun contoh soalan ini dan ingin mendapatkan versi penuh bolehlah sertai Channel Telegram ini : http://ift.tt/2zYR5Gs (Klik Untuk Join)

Untuk dapatkan Rujukan boleh dapatkan di sini pada 30/10/2017 jam 10 pagi: http://ift.tt/2xx92u4

ATAU

Wasap disini : http://ift.tt/2xvImtn 




✍ Sumber Pautan : ☕ Blog Azzahairi

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2xx945a

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.